kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
رئیسی:

امید ایجاد شده در جامعه را به یاری خدا افزون خواهیم کرد

دیروز روحانی و قالیباف به طور جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند؛ رئیسی در این دیدارها گفت که ان‌شاءالله با همراهی مجلس و تمامی نخبگان و صاحب نظران در جهت رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا امیدی که در دل و جان مردم ایجاد شده، افزون شود.


حسن روحانی رئیس‌جمهور دیروز با حضور در دفتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه و دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، انتخاب وی با رای ملت را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دولت جدید کشور به بهترین شکل اداره شود. روحانی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران انتخابات، اظهار داشت: از همه آنهایی که شور انتخاباتی را آفریدند از کاندیداها، صدا و سیما، فضای مجازی، ستادها و همه آنهایی که این انتخابات را به خوبی اجرا کردند اعم از وزارت کشور، شورای نگهبان، نظار، هیئت‌های اجرایی، همه آنهایی که امنیت و سلامت انتخابات را به خوبی تأمین کردند و پروتکل‌های مربوط به سلامت را مورد توجه قرار دادند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
روحانی با بیان اینکه از امروز تا 45 روز دیگر که باید این مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار بگیرد و رئیس‌جمهور منتخب رسماً مسئولیت‌های کشور را بر عهده بگیرد، کاملاً در کنار ایشان هستیم، گفت: از امروز برای هر همکاری، همراهی و اقدام که برای کشور لازم است آماده‌ایم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در روزهای پیش رو هر لحظه و ساعت که لازم باشد اعضای دولت آماده همکاری هستند برای اینکه دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس‌جمهور منتخب بتواند کابینه خودش را تا پایان وقت مقرر آماده کند و با رای اعتماد از مجلس فعالیت خود را آغاز کند.
روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه مردم به ندای قانون ، وجدان و مصالح کشور گوش دادند و بدون توجه به بدخواهان و دشمنان نظام با صندوق قهر نکردند و انتخابات باشکوهی رقم زدند، گفت: امیدواریم برادر بسیارعزیزم جناب آقای رئیسی بار مسئولیت اجرایی کشور که سنگین‌ترین بار در میان قوا بوده و به دوش ایشان گذاشته شده را به بهترین وجه به مقصد برساند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: تردید ندارم همه مردم چه آنهایی که رأی دادند و چه آنهایی رأی ندادند چه آنهایی که پای صندوق آمدند و چه آنهایی که پای صندوق نیامدند حامی رئیس‌جمهور منتخب خواهند بود. از روز 12 مرداد جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور همه مردم هستند و شک ندارم که همه مردم از دولت قانونی ایشان حمایت خواهند کرد تا منافع و مصالح‌شان به بهترین وجه اجرایی و عملیاتی شود.
دیدار رئیس‌مجلس با رئیسی
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی دیروز با حضور در دفتر سید ابراهیم رئیسی، با رئیس‌جمهور منتخب دوره سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد و انتخاب وی را توسط مردم ایران تبریک گفت. رئیس‌مجلس شورای اسلامی در این نشست، ضمن تشکر از مردم نجیب و دوست داشتنی ایران که با حضور در انتخابات، حماسه دیگری آفریدند، این افتخارآفرینی را به رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک و تهنیت گفت.
وی تاکید کرد: مجلس با حفظ و رعایت کامل مقررات، قانون و استقلال قوا در اوج همدلی و همکاری نزدیک برای حل مشکلات مردم و رونق و ثبات اقتصادی در کشور، با تلاش و کار جهادی در کنار دولت جدید خواهد کوشید.
تمام تلاش مجلس
و دولت برای رفع مشکلات
حجت‌الاسلام رئیسی نیز در این نشست، ضمن تشکر از همه مردم ایران و کاندیداها که در ایجاد شور و شوق برای مشارکت گسترده مردم سهیم بودند، گفت: از رهبر معظم انقلاب که در ایجاد این زمینه‌ برای حضور مردم و جمهور در شکل دادن دولت جدید، نقش‌آفرینی کردند، کمال امتنان را دارم.
وی ضمن تقدیر از مراجع عظام تقلید، ادامه داد: از نخبگان و گروه‌های سیاسی که با سخنان و اطلاعیه‌هایشان برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کردند، تشکر می‌کنم.
منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امیدوارم حضور مردم پای صندوق‌های رأی در کمک به دولت آینده نقش‌آفرین باشد، تصریح کرد: ان‌شاءالله با همراهی مجلس، نمایندگان مردم در قوه مقننه و ریاست محترم مجلس و تمامی نخبگان و صاحب نظران در شکل دادن دولت جدید، در جهت باز کردن گره‌های کشور و رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا امیدی که در دل و جان مردم ایجاد شده، افزون شود و اعتماد آنها روز به روز بر مسئولان، دست‌اندرکاران و دولت افزایش یابد.
رئیسی تاکید کرد: دولت و ملت می‌توانند کنار یکدیگر زندگی بسیار روشن و دلنشینی داشته باشند.