kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

هشدار فرزند شهید همدانی به مصادره پیروزی جبهه مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

 

فرزند شهید همدانی گفت: متأسفانه بعضی از کشورهایی که در جبهه مقاومت حضور نداشتند، در تلاشند تا این پیروزی را به نام خود مصادره کنند. آنها داعش و شکست تکفیری‌ها را در فیلم‌ها و نوشته‌هایشان به نام خود مصادره می‌کنند.
وهب همدانی، با‌ اشاره به ضرورت برگزاری دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم، یکی از کارکردهای کتاب‌هایی را که در رابطه با شهدای مدافع حرم به نگارش درمی‌آید، همذات‌پنداری نوجوانان و جوانان نسل حاضر با قهرمان و نقش اول کتاب برشمرد و گفت: افراد در کتاب‌هایی که در مورد شهدای مدافع حرم منتشر شده است، می‌بینند کسانی که هم سن و سال خودشان بودند و یا زندگی‌هایشان همانند این شهدا است پا در عرصه جبهه مقاومت گذاشته‌اند و از خود رشادت‌های بی‌نظیری برجای گذاشته‌اند. به همین دلیل معتقد هستم این کتاب‌ها می‌تواند اثر عمیق‌تری در نسل جوان داشته باشد.
وی بر ضرورت ترجمه آثار مرتبط با مدافعان حرم تأکید کرد و گفت: متأسفانه بعضی از کشورهایی که اصلاً در جبهه مقاومت حضور نداشتند، در تلاش هستند تا این پیروزی را به نام خود مصادره کنند. آنها دارند داعش و شکست تکفیری‌ها را در فیلم‌ها و نوشته‌هایشان به نام خود مصادره می‌کنند. در واقع وقتی این مسائل به نگارش درمی‌آید، هم در تاریخ می‌ماند و هم افراد مختلفی از این منابع استفاده می‌کنند؛ بنابراین ما می‌توانیم نقشی را که انقلاب اسلامی در این پیروزی‌های عظیم داشته است را مستند کنیم و این انگیزه را به جوانان و ناشران و نویسندگان بدهیم که کارهای فاخری ارائه دهند.