kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

خواندنی از ورزش ایران

 

*علیرضا حیدری دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در کشتی آزاد، گفت: دولت فعلی نگاه خوبی به ورزش نداشت و کار جدی در ورزش صورت نگرفت. امیدوارم دولت جدید از افرادی در ورزش استفاده کند که از جنس ورزش و کاربلد باشند نه اینکه بخواهد در ورزش پست‌ها را برای آدم‌های سیاسی خالی کند. ورزش ایران نیاز به تحول و حمایت جدی دارد و حضور افراد کاردان در راس ورزش می‌تواند موجب تحول جدی در این بخش شود.
*اولین دوره تورنمنت بوکس خرم‌آباد پیش از مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در ۱۰ وزن برگزار می‌شود. فدراسیون بوکس ایران از فدراسیون‌های کشورهای مختلف برای حضور در این تورنمنت دعوت کرده است. این تورنمنت پنج سال متوالی برگزار خواهد شد. طبق تصمیمات اتخاذ شده، به نفرات طلایی این مسابقات ۲ هزار دلار، بوکسورهای نقره‌ای هزار دلار و نفرات سوم نیز ۵۰۰ دلار جایزه تعلق می‌گیرد.
*غلامرضا نوروزی رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: آنچه مسلم است احسان حدادی مشکل دیسک کمر پیدا کرده و همین مسئله تمرینات او را طی هفته‌های گذشته مختل کرده بود اما این مصدومیت آن‌قدر حاد نیست که نتواند بدون جراحی با آن کنار بیاید یا در کل سفرش به توکیو و حضور در المپیک را تحت‌الشعاع قرار دهد. وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن المپیک و اینکه فاصله زمانی زیادی تا این رویداد باقی نمانده است، تصمیمی برای جراحی احسان حدادی گرفته نشد. اینگونه تصمیم گرفته شد که با فیزیوتراپی و برنامه‌های حمایتی، شرایط این ورزشکار تا زمان اعزام به توکیو و حضور در بازی‌ها کنترل شود.
* طی روزهای اول تا نهم ماه جاری میلادی (ژوئن) شرکت تحقیقاتی «توکیو شوکو» در رابطه با برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو یک نظرسنجی به صورت آنلاین میان ژاپنی‌ها انجام داد. طبق نتیجه این نظرسنجی بیش از ۶۰ درصد ژاپنی تمایلی به برگزاری این بازی‌ها و تماشای آن ندارند. kyodo news در مورد نتیجه این نظرسنجی نوشت: ۳۴.۷ درصد از ۹۱۶۳ شرکت پاسخ دهنده ترجیح می‌دهند بازی‌ها لغو شوند در حالی که ۲۹.۳ درصد خواستار به تعویق افتادن این رویداد هستند.این در حالی است که ۳۶ درصد شرکت‌ها اظهار داشتند که می‌خواهند المپیک طبق برنامه برگزار شود، این آمار حدود ۸ امتیاز کمتر از نظرسنجی قبلی در ماه فوریه است. همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته ۳/۷۶ درصد شرکت‌ها پایین بودن میزان واکسیناسیون را دلیل برای به تعویق ‌انداختن یا لغو بازی‌ها عنوان کردند. همچنین ۷۵.۷درصد هم نسبت به اینکه ورود پرسنل المپیک از خارج از کشور می‌تواند به وخیم‌تر شدن وضعیت ویروس کرونا در ژاپن کمک کند، ابراز نگرانی کرده بودند.