kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

بنیاد برکت ۳۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) گفت: پارسال با اعطای تسهیلات بانکی این بنیاد، افزون بر ۱۲۰ هزار طرح در حدود هفت هزار و ۸۰۰ روستا و مناطق محروم کشور اجرا شد که ایجاد ۳۶۰ هزار شغل را درپی داشت.


به گزارش ایرنا، محمود عسکری آزاد در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان کازرون فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی برای این تعداد شغل ایجاد شده رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان و متقاضیان از سوی این نهاد وجود ندارد.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است با ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی این بنیاد در سطح روستاها برای حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز شغل پایدار فراهم شود.
عسکری آزاد اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار که یکی از اهداف مهم بنیاد برکت در روستاها است علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر زمینه رونق و آبادانی روستاها را نیز فراهم می‌کند که این مهم در درازمدت نیز به کاهش بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی در حاشیه شهرها منجر خواهد شد.
عسکری آزاد ادامه داد: هدف ما این است که مشاغل پایدار همچون کشاورزی، دامداری و کسب و کارهای خرد و زود‌بازده در روستاها شکل بگیرد تا جوانان و افراد فعال و جویای کار با کمترین هزینه مشغول بکار شوند.مسئول اجرایی بنیاد برکت استان فارس نیز گفت: بیش از پنج‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی تاکنون در مناطق روستایی ۱۳ شهرستان استان از سوی این بنیاد اجرایی شده که برای ۱۶ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است. سعید خدایاری افزود: امسال نیز ۱۱ شهرستان دیگر به عنوان شهرستان‌های هدف از سوی این بنیاد شناسایی شده که در همه این ۲۸ شهرستان و روستاهای هدف آنها طرح‌های اشتغالزایی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار فرصت و طرح اشتغالزایی در این شهرستان‌ها و روستاهای هدف در استان فارس اجرایی و همچنین برای بیش از ۱۸ هزار نفر نیز شغل پایدار ایجاد شود. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.