kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

تبدیل 14 متری لاله در بلوار خرمشهر رشت به محل تجمع فاضلاب

 

رشت- خبرنگار کیهان:
14 متری لاله در بلوار خرمشهر رشت به محل تجمع آب‌های سطحی و فاضلاب تبدیل شده است.
14 متری لاله واقع در بلوار خرمشهر رشت چندین سال است که با معضل تجمع آب‌های سطحی دست و پنجه نرم می‌کند به طوریکه اکنون اختلاط آب‌های سطحی با فاضلاب علاوه بر آلودگی زیست محیطی و بوی نامطبوع، خسارات زیادی به ساختمان‌های این محله وارد کرده است. شیب نامناسب و ارتفاع کم این محله نسبت به خیابان مجاور باعث اختلاط فاضلاب با آب‌های سطحی شده که آلودگی زیست محیطی و بوی بسیار نامطبوع در اکثر ماه‌های سال ماحصل آن است.
علاوه بر آن فاضلاب سپتینگ کوچک و نامناسب مجتمع مسکونی 72 واحدی «گل‌ها» در این محله به هنگام بارندگی با اختلاط با آب‌های سطحی باعث تشدید آلودگی‌ها می‌شود. ساکین 14 متری لاله بارها با مراجعه به شهرداری خواستار رفع این معضل شدند اما هر بار با وعده‌های سرخرمن مسئولین مواجه شده و دست خالی برگشتند و در آینده‌ای نه چندان دور 14 متری لاله با یک فاجعه زیست محیطی روبه‌رو خواهد شد.
یکی از اهالی این محله اظهار داشت: سال‌ها پیش در این محله نهری بود که آب‌های سطحی وارد آن می‌شد اما کم‌کم این نهر پر شد و اکنون این آب‌ها به همراه فاضلاب محله همجوار(کوی امام رضا(ع)) در زمین‌های اطراف ساختمان‌ها جمع شده و با نفوذ به زیر ساختمان‌ها خسارات زیادی به اهالی وارد کرده است.
وی با اشاره به خسارات وارده بر ساختمان‌های این محله گفت: در بعضی از ساختمان‌ها به علت نفوذ آب، راه‌پله تا یک متر نشست نموده و حتی آب به داخل آسانسور برخی از ساختمان‌ها نیز رخنه کرده و خسارات زیادی به‌بار آورده است.