kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

خواندنی از ورزش ایران

 

*در ادامه رقابت‌های روز دوم تکواندوی قهرمانی آسیا که در بیروت پایتخت لبنان در حال برگزاری است، سجاد مردانی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم ایران پس از یک دور استراحت به مصاف نماینده قزاقستان رفت و ۱۷ بر ۵ پیروز شد. وی سپس برابر نماینده لبنان ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد. کاپیتان تیم ملی تکواندو در مرحله فینال نیز مقابل یون مین بای از کره جنوبی پس از تساوی ۵ بر ۵ در راند طلایی با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.
*پس از دعوت فدراسیون کشتی از مفاخر کشتی ایران برای حضور در اردوهای تیم‌های ملی کشتی، منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد و دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلا و نقره جهان صبح پنجشنبه در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان حضور یافت. برزگر در این دیدار گفت: کسب مدال در المپیک بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش خود را برای انجام این مهم به کار ببرید. حسن یزدانی نیز این شانس را دارد که با کسب دومین مدال طلای خود در کشتی ایران تاریخ ساز باشد. کشتی ورزش بی‌رکوردی است و در میدان معیارها معلوم می‌شود و کسانی که شاید فکر نمی‌کنید که بتوانند مدال بگیرند، صاحب مدال می‌شوند. شماها می‌توانید مدال بگیرید و همیشه کشتی‌گیرانی بودند که آبروی ورزش ما را حفظ کردند، پس هیچ وقت خود را دست کم نگیرید.
* اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده برای انتخاب رکابزن المپیکی و هم‌چنین آماده شدن برای حضور در قهرمانی آسیا که بعد از بازی‌های المپیک برگزار می‌شود، در مازندران برگزار شد. در این اردو، دو مسابقه انتخابی برگزار شد که سعید صفرزاده توانست اول شود و به عنوان رکابزن اعزامی به المپیک انتخاب شد.
*جلسه شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو به صورت آنلاین برگزار و طی آن رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ووشی به تعویق افتاد. این تصمیم را دولت چین گرفته و تمامی رویدادهای ورزشی و بین‌المللی این کشور را به تعویق‌انداخته است. فدراسیون جهانی اعلام کرده از آنجایی که طبق دستور دولت چین، تمامی ورزشکاران باید قرنطینه شوند امکان برگزاری این رقابت‌ها در تاریخ از پیش تعیین شده (۲۰ تا ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰) برای تمامی تیم‌ها امکان‌پذیر نیست و تاریخ جایگزین نیز متعاقبا تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.