kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال

 

آخرین وضعیت پرونده بازی سایپا و پیکان
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت:‌ قرار شد علیرضا صالحی به عنوان رئیس‌کمیته پرونده بازی سایپا و پیکان را بیشتر مطالعه کرده و در صورت لزوم از طرفین دعوت کند. مهدی دادرس، درباره آخرین وضعیت پرونده دیدار سایپا و پیکان در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در شرایطی که کمیته انضباطی این مسابقه را سه بر صفر به سود سایپا اعلام کرده است، اظهار داشت:‌ جلسه روز گذشته کمیته استیناف تنها به پرونده مسابقه سایپا و پیکان اختصاص نداشت بلکه فقط نظرات ابتدایی اعضا درباره این پرونده اعلام و قرار شد علیرضا صالحی به عنوان رئیس‌کمیته پرونده را بیشتر مطالعه کرده و در صورت لزوم از طرفین دعوت کند. پس از آن هم همگی اعضا نظر خواهند داد. وی درباره اینکه هر دو طرف پرونده با تاکید روی استقلال کمیته استیناف اعتقاد دارند این کمیته رای عادلانه‌ای صادر می‌کند، توضیح داد: ان شالله بتوانیم این تعریف‌ها را حفظ کنیم. البته همیشه دو طرف قبل از صدور رای چنین تعریف‌هایی می‌کنند اما اینکه پس از اعلام حکم هم به آن تمکین کنند، خوب است. اطمینان دارم حکمی صادر می‌شود تا حتی آن طرفی که نتیجه نمی‌گیرد هم راضی باشد.عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره زمان صدور رای این پرونده گفت: این موضوع در حیطه اختیارات صالحی است و تاکنون زمان دقیقی اعلام نشده است.
امیدواری پرسپولیس برای جلب رضایت رادوشویچ
مدیران باشگاه پرسپولیس امیدوارند در یکی، دو روز آینده مشکل رادوشویچ را برای بازگشت به تمرینات برطرف کنند.
بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان کروات تیم پرسپولیس با گذشت بیش از 20 روز از سفر به کرواسی، هنوز به تهران بازنگشته است. رادو که در تاریخ 12 خردادماه در نامه‌ای باشگاه پرسپولیس را به فسخ قرارداد تهدید کرده بود، نسبت به عدم دریافت مطالبات فصل گذشته و فصل جاری معترض است و در چند روز اخیر مذاکراتی را با مدیران باشگاه پرسپولیس برای حل این مشکل انجام داده است.باشگاه پرسپولیس نیز به این بازیکن اعلام کرده به محض بازگشت به تهران 10 درصد از قرارداد خود را دریافت خواهد کرد و سایر مشکلات نیز به زودی برطرف خواهد شد، اما با این حال هنوز وضعیت نهایی رادوشویچ به طور کامل مشخص نشده است.جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در همین زمینه گفته است: «رادوشویچ در زمان تعطیلی لیگ برای مرخصی به کرواسی رفت. یکسری دلخوری‌ها بود که امیدواریم ظرف یکی، دو روز آینده این موارد هم برطرف شود و این بازیکن به تیم خود بازگردد. ان‌شاءالله این اتفاق در یکی، دو روز آینده رخ دهد».رادوشویچ حدود 100 هزار دلار از فصل گذشته از باشگاه پرسپولیس طلب دارد و تاکنون نیز 47 درصد از قرارداد فصل جاری خود را دریافت کرده است. باید دید او در نهایت راضی به بازگشت به تهران خواهد شد یا خیر.
مدافع اسبق تیم فوتبال سایپا درگذشت
مدافع اسبق فوتبال ایران پس از مدتها مبارزه با سرطان تسلیم مرگ شد و به دیار باقی شتافت. احمد جانعلی مدافع بلندقامت و مستحکم فوتبال ایران که سابقه قهرمانی با سایپا و حضور در جام باشگاه‌های آسیا را نیز داشت، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان دیروز به دیار باقی شتافت.جانعلی که فوتبالش را از زمین‌های خاکی محله قدیمی کن شروع کرد با جلب نظر مسئولان باشگاه سایپا به این تیم پیوست و چند سالی پیراهن نارنجی پوشان را برتن کرد و به دو قهرمانی در فوتبال ایران رسید.وی پس از پایان فوتبال به آموزش کودکان و نوجوانان علاقمند به فوتبال پرداخت و سپس به عنوان مربی تیم فوتبال هفت نفره ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو شرکت کرد و با این تیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.جانعلی که از چند ماه پیش به سرطان مبتلا شده بود و یک دوره درمان را با موفقیت به پایان برده بود، از دو روز پیش در بیمارستان بستری شد و دیروز به دیار باقی شتافت.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این مصیبت را به خانواده جانعلی و جامعه فوتبال تسلیت می‌گوید و آمرزش و مغفرت الهی را برای او از خدای بزرگ خواستار است.