kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

صادرات محصولات کشاورزی کشور ۲۰ درصد افزایش یافت

 


مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۲ ماه نخست امسال حدود ۹۰۰ میلیون دلار محصول کشاورزی در کشور صادر شد که از نظر ارزش ۲ درصد و به لحاظ وزن ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، محمود بازاری دیروز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی در این مدت مربوط به تره‌بار، خشکبار و گل و گیاهان بوده است.
وی گفت: در ۲ ماه نخست امسال مجموع صادرات کشور ۶.۳ میلیارد دلار بود که رشد خوبی نسبت به سال قبل داشته است البته در ۲ ماه سال گذشته با محدودیت‌های ابتدایی دوران کرونا مواجه بودیم و مبادله کالا به ندرت انجام می‌شد.
مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: سال ۹۹ صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی رشد بسیار خوبی داشت و شاید یکی از بخش‌های موفق در حوزه صادرات کشور بود.
بازاری گفت: در مجموع صادرات سال گذشته با توجه به همه محدودیت‌های ناشی از کرونا، مبادله کالا در مرزها، فشار شدید تحریم‌ها، مبادلات بانکی و حمل و نقل، می‌توانیم از عملکرد خود در حوزه صادرات بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دفاع کنیم.
وی اظهار داشت: پارسال مجموع صادرات کشور حدود ۳۵ میلیارد دلار بود که سهم بخش کشاورزی از این میزان حدود ۶.۵ میلیارد دلار است و به لحاظ ارزشی و وزنی رشد خوبی را شاهد بودیم.