kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

هواداران سرخورده ترامپ نگرانی تازه اف.بی.آی در آمریکا

پلیس فدرال آمریکا(اف بی‌آی) هشدار داد، پیروان تئوری توطئه «کیواِنان» که خواستار بازگشت دوباره «دونالد ترامپ» به قدرت هستند، به دلیل سرخوردگی از عدم تحقق پیش‌بینی‌های آنها، ممکن است دست به خشونت بزنند.

طرفداران نژادپرست رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل به یک نگرانی جدی در این کشور شده‌اند. اف‌بی‌آی در همین زمینه هشدار داد که احتمال دارد پیروان «کیواِنان» دوباره به خشونت علیه مخالفان سیاسی به دلیل سرخوردگی از عدم تحقق پیش‌بینی‌های این تئوری، دست بزنند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، معتقدان به این تئوری، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را شخصیتی ناجی می‌دانند و دموکرات‌های نخبه را گروهی توطئه‌گر از پدوفیل‌ها‌، آدم‌خواران و شیطان پرست تصور می‌کنند. این گروه نقش مهمی در حمله ششم ژانویه(17 دی) به کنگره ایفا کردند.
در یک بولتن که چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) بین اعضای کنگره پخش شد و به رویت رویترز رسید، اف‌بی‌آی می‌گوید برخی معتقدان به پیش‌بینی‌های کیوانان بر این عقیده هستند که دیگر نمی‌توانند به این طرح اعتماد کنند. این شامل پیش‌بینی‌ درباره افشای مداخله دموکرات‌ها در حلقه‌های قاچاق کودکان، دستگیری «هیلاری کلینتون» و بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید است. اف‌بی‌آی در این بولتن هشدار داد که با توجه به عدم تحقق این پیش‌بینی‌ها، برخی از طرفداران کیوانان احتمالاً به این باور خواهند رسید که باید از خدمت به عنوان «سرباز دیجیتال» به سمت اعمال خشونت در دنیای واقعی علیه دموکرات‌ها و سایر مخالفان سیاسی بروند.
قبلا «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت رئیس‌جمهور سابق آمریکا، انجام کودتا علیه دولت دموکرات این کشور را خواستار شده بود. فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد، نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»