kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

محکومیت قاتل محیط بانان زنجانی به قصاص

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قاتل ۲ محیط بان شهید این استان با حکم صادره از سوی قاضی رسیدگی‌کننده به قصاص محکوم شدند.
حسین آبسالان، دیروز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس قرائن، شواهد و مستندات و با توجه به بررسی و تحقیقات پلیس آگاهی زنجان همچنین اعتراف صریح متهم دستگیر شده به قتل این ۲ محیط بان، قاضی پرونده به موضوع رسیدگی کرده و حکم بر قصاص داده است. وی اظهار داشت: اولیای دم، سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست، همیاران و دوستداران محیط زیست پیگیر هستند تا حکم صادره از سوی قاضی پرونده در زنجان پس از تایید دیوان عالی کشور به مرحله اجرا درآید.
آبسالان تصریح کرد: قاتل پس از شناسایی و دستگیری، اقدام به دروغگویی و فرافکنی کرده و فرد دیگری را نیز به عنوان شریک جرم معرفی کرد اما با توجه به ادله و مستندات و بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی استان زنجان در نهایت جنایت را بر گردن گرفت. شهید مهدی مجلل و مکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین ماه امسال حین عملیات تعقیب و‌گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.ظهر ۱۸ فروردین ماه پیکر مطهر این ۲ شهید تشییع و در خاک بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند. شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت، متاسفانه حین تعقیب و‌گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.