kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
سخنگوی صنعت برق بیان کرد

سه راهکار ساده برای جلوگیری از خاموشی احتمالی

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری نمایند‌.

مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری نمایند. استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز(12 تا18) مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.
وی در خصوص آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در هفته جاری اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها از روز شنبه تا پایان هفته به طور میانگین شاهد افزایش 1.4 درجه‌ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود که این میزان در برخی از استان‌ها حتی به 5 درجه نیز خواهد رسید که همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تامین پایداری شبکه برق در روز رای‌گیری نیز اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش و تمرکز صنعت برق تامین برق عموم هموطنان سراسر کشور در تمام روزهاست و اختصاص به یک روز خاص ندارد ولی در عین حال هماهنگی‌های لازم برای تامین برق شعب اخذ رای بعمل آمده است و با همت همه پرسنل صنعت برق، مشکلی نخواهیم داشت.