kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

خواندنی از ورزش ایران



*احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک لندن که توانسته سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را نیز کسب کند، جمعه شب به کشور بازگشت.حدادی به منظورحضوری مقتدرانه در این مسابقات برای برگزاری اردوی آماده ‌سازی خود زیر نظر مک ویلکینز راهی کشور آمریکا شده بود.حدادی در جریان برگزاری اردوی آماده ‌سازی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و به همین علت مجبور شد با توجه به زمان کم باقی مانده تا آغاز المپیک توکیو برای بررسی و درمان مصدومیت خود زیر نظر پزشکان، به کشور بازگردد.
*پس از ناکامی امیرمهدی زاده در کسب سهمیه المپیک رشته کومیته، فاطمه صادقی نیز در رشته کاتا با ۳ شکست در مرحله پایانی از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند.پیش از این نیز امیر مهدی‌زاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم ایران در رشته کومیته با شکست برابر رقیب اردنی از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.
* با اعلام فدراسیون جهانی کبدی عباس اورسجی رئیس‌فدراسیون کبدی ایران با رای ۵ قاره به عنوان‌ سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب شد. رای‌گیری با حضور نواب رئیس‌جهانی و رؤسای قاره‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و در انتها اورسجی به اتفاق آرا به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد.پیش از این ریاست فدراسیون جهانی بیش از دو دهه در اختیار هندی‌ها و «جی اس گهلوت» بود که وی یک ماه قبل از دنیا رفت.
* با تصمیم حسین ثوری رئیس‌فدراسیون بوکس ایران، با توجه به عملکرد خوب ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، قرارداد علیرضا استکی به عنوان سرمربی تیم‌ ملی تا سال ۲۰۲۲ تمدید شد. با این ‌اوصاف، استکی که تا پایان المپیک توکیو سرمربی تیم‌ ملی بود، در مسابقات قهرمانی جهان صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲‌هانگ‌ژوی چین نیز هدایت بوکسورهای ایران را بر عهده خواهد ‌داشت.ملی‌پوشان بوکس با هدایت علیرضا استکی، پس از حدودا دو دهه موفق شدند طلسم تک‌ مدالی بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را شکسته و به ۲ مدال نقره و ۲ برنز دست پیدا کند.