kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

مهرعلیزاده: با انحصار خودروسازی موافق نیستم

محسن مهرعلیزاده در گفت وگو با واحد مرکزی خبر گفت: ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از 500 هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم.

به گزارش فارس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به واردات انحصاری خودرو معتقد نیستم و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار است، به‌نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استانداردها رعایت شده، بهره‌وری در کارخانه‌ها بالا رفته، قیمت‌های تمام شده‌ها پایین بیاید و از تمام اینها مهم‌تر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد. به این معنا که به هر نحو ممکن تلاش کنیم، مانند تغییر در مالکیت خودروسازی‌ها و تغییر در مدیریت‌ها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.
مهرعلیزاده تصریح کرد: قطعه‌سازی از خودروسازی مهم‌تر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالا است. قطعاً استان خراسان در قطعه‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، تبریز و قزوین نیز قطعه‌سازی رشد کرده است. وی گفت: اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود.