kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
لیگ ملت‌های والیبال

پیروزی سخت آلمان مقابل شاگردان آلکنو خطای سرویس، بلای جان تیم ایران شد

 

سرویس ورزشی-
تیم‌ ملی والیبال ایران در ادامه لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ با اشتباهات فراوانی که داشت، مقابل آلمان تن به شکست داد تا چهارمین باخت شاگردان آلکنو ثبت شود.
تیم ملی والیبال ایران در بازی نهم خود از لیگ ملت‌های 2021 دیروز در زمین شماره یک سالن «فیرا» در شهر ریمینی به مصاف آلمان رفت و در نهایت با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.
دو تیم پیش از این 6 بار در میادین مهم بین‌المللی با هم رو‌به‌رو شده بودند که هر تیم در 3 بازی پیروز شده‌اند. تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های 2019 با نتیجه 3 بر صفر و در لیگ ملت‌های 2018 با حساب 3 بر 2 برنده شده بود. آخرین پیروزی ژرمن‌ها مقابل ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2014 بود که با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسیدند.
تیم ایران پس از شکست 3 بر 2 روز پنج شنبه هفته گذشته مقابل صربستان در این بازی با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، مسعود غلامی و آرمان صالحی (لیبرو) وارد زمین شد و در نهایت با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 20، 19 بر 25، 19 بر 25 و 15 بر 13 شکست دیگری را تجربه کرد.
ست نخست؛ 25 بر 23 به سود ایران
شاگردان ولادیمیر آلکنو شروع خوبی در این مسابقه نداشتند، اما زمانی که سعید معروف پشت خط سرویس قرار گرفت ورق برگشت و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد و در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران یک بار دیگر تیم‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود شاگردان ولادیمیر آلکنو خاتمه پیدا کرد.
ست دوم؛ 25 بر 20 به سود آلمان
برای شروع ست دوم ترکیب ایران تغییری نکرد. شاگردان جیانی در تیم ملی آلمان این ست را کمی بهتر آغاز کردند و در امتیاز 8 بر 6 به سود آنها، هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. برتری آلمانی‌ها ادامه پیدا کرد و در امتیاز 16 بر 11 به سود آنها، یک بار دیگر بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 20 به سود شاگردان جیانی خاتمه پیدا کرد.
ست سوم؛ 25 بر 19 به سود آلمان
آلمان در ست سوم هم شروع خوبی داشت و توانست ایران را تحت فشار قرار دهد. در امتیاز 8 بر 3 به سود شاگردان جیانی، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. اختلاف رفته رفته بیشتر شد و آلکنو مجبور شد تا تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کند. در امتیاز 16 بر 8 به سود آلمان، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت 25 بر 19 به سود آلمان تمام شد تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تیم تا اینجای مسابقات ثبت شود.
ست چهارم؛ 25 بر 19 به سود ایران
ست چهارم با شور و هیجان بالایی بین بازیکنان دو تیم آغاز شد. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران بازیکنان به وقت استراحت فنی رفتند تا به صحبت‌های سرمربیان خود گوش کنند. آلمان در امتیاز 10 بازی را به تساوی کشاند. عملکرد هر دو تیم در این ست بسیار تماشایی بود، اما در نهایت ست چهارم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران تمام شد.
ست پنجم؛ 15 بر 13 به سود آلمان
ست پنجم را هم تیم ملی آلمان بهتر شروع کرد و در طرف مقابل اشتباهات در تیم ایران زیاد شد. امیرحسین اسفندیار در این ست وارد زمین شد و یک امتیاز سرویس گرفت و یک سرویس را هم از دست داد تا نتیجه بازی 8 بر 6 به سود آلمان شود. اشتباهات سرویس بازیکنان ایران در ست پنجم زیاد شد و این موضوع اجازه کم شدن اختلاف امتیاز را به شاگردان آلکنو نداد. در امتیاز 13 بر 11 به سود آلمان، آلکنو در خواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 13 به سود آلمان تمام شد.
ایران در این بازی، بیشتر مغلوب اشتباهات متعدد خود شد تا بازی خوب آلمان که نمونه بارز آن در سرویس بود.تیم ملی در بازی مقابل آلمان 31 خطای سرویس داشت که سهم میلاد عبادی‌پور 6، صابر کاظمی 6، میثم صالحی 5 و محمد موسوی 7 خطا بود. اگر نیمی از این سرویس‌ها با خطا مواجه نمی‌شد و امتیاز رالی‌های آن به سود ایران رقم می‌خورد،‌ شاگردان آلکنو قطعا پیروز میدان بودند.
تیم ملی والیبال ایران در دهمین مسابقه خود روز سه شنبه، 25 خرداد از ساعت 14:30 باید مقابل استرالیا قرار بگیرد.