kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش دولت دهم مطرح کرد

کارنامه عجیب زنگنه در استخدام افراد غیرمتخصص در صنعت نفت

 

قائم مقام اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به وضعیت سیاست‌زده وزارت نفت در دوره مدیریت بیژن زنگنه و حضور افراد غیرمتخصص در این حوزه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، جلیل سالاری درباره دوره مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت اظهار کرد: در زمان ایشان تغییرات گسترده‌ای در ساختار شرکت ملی نفت رخ داد. در دوره اول وزارت ایشان 4-5 شرکتی که در صنعت نفت فعالیت می‌کردند به شرکت‌های مختلف شکسته شدند و حدود 170 شرکت جدید تاسیس شد. یک بررسی کنید که هیئت مدیره آن شرکت‌ها چه کسانی بودند و با این اقدام آقای زنگنه چه هزینه‌ای به کشور تحمیل شد.
وی افزود: صنعت نفت یک نهاد تخصصی است اما ما شاهد بودیم در دوران آقای زنگنه افراد غیرمتخصص به صورت اتوبوسی وارد این صنعت شدند. آقای زنگنه از مجموعه شیلات، آب و فاضلاب، امور عشایری و وزارت نیرو نیروهایش را وارد صنعت نفت کرد و آنها در این نهادهای تخصصی پست و سمت گرفته و صنعت نفت را به گِل نشاندند. این کارشناس حوزه انرژی گفت: زنگنه با شعار اصلاح ساختار، بخش عظیمی از نیروهای صنعت نفت را بازنشسته کرد و این موضوع باعث شد که هزینه‌های زیادی به صندوق بازنشستگی نفت تحمیل شود و الان گرفتاری‌هایی که در این صندوق داریم نتیجه این تصمیمات غیرکارشناسی است. ایشان با شعار بنگاه‌داری انواع و اقسام نیروهای قراردادی را در صنعت نفت ایجاد کرد که الان تمامی این نیروها معترض هستند. سالاری ادامه داد: در بحث به کارگیری آدم‌های خاص از بیرون صنعت نفت کارنامه آقای زنگنه فاجعه است. کسانی بودند که از مجلس وارد وزارت نفت شدند و طی هفت روز هفت پایه سازمانی ترفیع گرفتند! جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب با شعارهای قشنگ پای افرادی را به صنعت نفت باز کردند که اساسا نمی‌فهمیدند نفت چیست. وی بیان کرد: در دوران آقای زنگنه مجموعه حقوقی تام‌الاختیار وزارت نفت را یک دامپزشک مدیریت می‌کرد، وقتی افراد غیرتخصصی بر این وزارتخانه حاکم باشند معلوم است که فاتحه صنعت نفت کشور خوانده می‌شود. وقتی هم که به این موضوعات اعتراض می‌کنید فوری علیه فرد پرونده‌سازی کرده و به جرم تشویش اذهان عمومی شکایت‌کشی می‌کنند ولی این ادعانامه‌ها در دادگاه‌ها کمترین اعتباری نداشت. قائم مقام اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی توضیح داد: آقای زنگنه پس از ورود نهادهای نظارتی مجبور شد مصوبه خودش مبنی بر ترفیع مادام‌العمر 11 مدیر نفتی طرفدار زنگنه را ابطال کند. وزارت نفت درحالی پاتوق افراد غیرکارشناس و سیاسیون شد که 10 سال استخدام در صنعت نفت را ممنوع کردند، از برگزاری آزمون جلوگیری نموده و برای تضعیف دانشگاه صنعت نفت اقدام کردند.