kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

حوادث شهرستانها




توقیف خودرو حامل طلاجات 35 میلیاردی در بندرعباس
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 3 کیلو و 550 گرم طلاجات قاچاق به ارزش 35 میلیارد ریال از یک دستگاه هیوندا در شهرستان «بندرعباس» خبر داد.
سرتیپ «غلامرضا جعفری» افزود: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی «شهید میرزایی» شهرستان بندرعباس حین کنترل خودروهای لاین خروجی از بندرعباس به حاجی‌آباد به یک دستگاه خودرو سواری هیوندا مشکوک شده و دستور توقف دادند.
وی افزود: ماموران خودرو را متوقف و با توجه به اعلام گزارشات ضدونقیض از سوی راننده خودرو را به داخل یگان انتقال و در بازرسی دقیق از آن 3 کیلو و 550 گرم انواع طلاجات فاقد هرگونه مدارکی کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش طلاجات کشف شده را برابر نظر کارشناسان 35 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.


عاملان حمله به پایگاه اورژانس ارزوئیه دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه گفت: عاملان حمله به پایگاه اورژانس روستای دولت‌آباد از توابع این شهرستان کمتر از ۷۲ دستگیر شدند.
سرهنگ علی اسفندیاری افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک مورد حمله به پایگاه اورژانس ۱۱۵ روستای دولت‌آباد شهرستان ارزوئیه و ضرب وجرح کارکنان این پایگاه، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. وی ادامه داد: ماموران پس از اخذ اظهارات شاکیان پرونده، کمتر از ۷۲ ساعت ۲ نفر از متهمان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.


دستگیری 2 سارق مسلح
در یکی از خیابان‌های اصفهان
اصفهان- خبرنگار کیهان:
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2 سارق مسلح در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فر» با اشاره به تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان اظهار داشت: ماموران واحد گشت انتظامی شهرستان اصفهان از وقوع سرقت مسلحانه در یکی از مناطق شهر اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حضور یافتند.
وی افزود: 2 نفر با ترفندی خاص وارد منزل یکی از شهروندان شده و با تهدید اسلحه، خودرو و گوشی تلفن همراه وی را به سرقت برده و از محل متواری شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران پلیس مرکز استان سارقان مسلح را در خیابان ابوالحسن اصفهانی شهر اصفهان شناسایی و پس از چندین بار اخطار به آنان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح به سمت آنان تیراندازی کردند و در نهایت هر دو متهم با اقدام ضربتی ماموران
دستگیر شدند.
سرهنگ هاشمی‌فر با بیان اینکه یکی از سارقان در درگیری با ماموران مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت، گفت: در این عملیات یک قبضه کلت جنگی به همراه خشاب پر از فشنگ و اموال به سرقت رفته توسط سارقان کشف شد که اموال مسروقه پس از طی مراحل قانونی به مال باخته مسترد شد.


قاچاق 170میلیاردی شمش طلا در «بندرعباس»
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از قاچاق 10شمش طلا با ارزشی بالغ بر 170 میلیارد ریال در شهرستان «بندرعباس» خبر داد.
سرتیپ «غلامرضا جعفری» اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان «بندرعباس» با ‌اشراف اطلاعاتی و رصد اعضای یک باند سازمان یافته از قاچاق و خارج کردن مقادیر قابل توجهی طلا از استان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران حین کنترل و پایش خودروهای عبوری پس از تعقیب و مراقبت اعضای این باند، خودروی مورد نظر را در ایست و بازرسی شهید میرزایی «بندرعباس» شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودرو 10عدد شمش 17کیلوگرمی قاچاق که به صورت کاملا حرفه‌ای جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان ارزش محموله کشف شده را برابر اعلام کارشناسان 170میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

گازگرفتگی جان مادر و پسر را گرفت
معاون اجتماعی فرمانده انتظامي استان گفت: حادثه گازگرفتگي در روستای «سلطان آباد»شهرستان اردبیل، مادر و پسر 8 ساله‌اش را به کام مرگ کشاند.
سرهنگ «میر رسول موسوی افشار» اظهار داشت: به دنبال اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبنی بر وقوع حادثه گازگرفتگی در روستای «سلطان آباد» شهرستان اردبیل، بلافاصله مأموران انتظامي كلانتري 16 «سبلان» با همراهی نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.
وي افزود: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد حادثه گازگرفتگی به علت نشت گاز از آبگرمکن بدون دودکش روی داده، که بر اثر آن زنی 31 ساله به همراه پسر 8 ساله‌اش به علّت استنشاق گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شدید شده و جان خود را از دست داده‌اند.

 

کشف 22/8 کیلوگرم هروئین در سمنان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۲۲ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین از یک دستگاه پژو ۴۰۵ در عملیات مشترک با پلیس استان سیستان و بلوچستان کشف شد.
سرهنگ عباس نادعلی اظهار داشت: در اقدام اطلاعاتی مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان مشخص شد تعدادی از قاچاقچیان قصد انتقال و جابه‌جایی محموله‌ای از مواد مخدر را از مرزهای جنوب شرقی به داخل کشور دارند.
وی با بیان اینکه تیم‌های ویژه و عملیاتی پلیس، با تایید اطلاعات، محورهای مواصلاتی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان را تحت کنترل نامحسوس خود درآوردند، افزود: یک دستگاه خودرو ۴۰۵ با رصد مأموران انتظامی ‌استان سمنان شناسایی و توقیف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از درگیری مسلحانه نیروهای انتظامی ‌با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: پس از طی مسافتی کوتاه با توجه به موقعیت جوّی و مکانی منطقه، قاچاقچیان متواری شدند و بیش از ٢٢ کیلوگرم هروئین کشف شد.