kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
معاون استاندار اعلام کرد

بحران آب در ۵۵۸ روستا و۱۴ شهر استان فارس

 

معاون امور عمرانی استانداری فارس وضعیت ۵۵۸ روستا و ۱۴ شهر استان فارس به لحاظ منابع آب را بحرانی اعلام کرد.
محمود رضایی با‌اشاره به وضعیت آبی استان فارس، گفت: وضعیت ۵۵۸ روستا و ۱۴ شهر استان فارس به لحاظ منابع آب بحرانی است و حفر چاه در تمام دشت‌ها ممنوع اعلام شده است. وی با بیان اینکه طی سال زراعی جاری، ۳۵۴ میلیون مترمکعب، حق‌آبه بخش کشاورزی از سد درود زن رهاسازی شده، گفت: پرونده حق‌آبه این بخش بسته شده است.
رضایی با یادآوری اینکه امسال فارس کمترین میانگین بارش را طی ۵۰ سال گذشته، ثبت کرده است، گفت: رهاسازی آب از سد درود زن برای بخش کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه، بر اساس تجارب سنوات گذشته و مصوبات استانی، در این سال زراعی، طی سه مرحله انجام شده است.
معاون عمرانی استانداری فارس با‌اشاره به اینکه آب رهاشده از سد درود زن برای کشاورزی، بخشی از آب مورد نیاز کل اراضی زراعی و باغی محدوده ۱۶۰ کیلومتری رودخانه کر را تأمین می‌کند، تأمین آب آشامیدنی مصرفی مردم را اولویت دانست و گفت: همه اقدامات و تمهیدات انجام شده، تأمین آب پایدار برای حداقل ۷ شهرستان استان فارس با مشکل جدی روبرو است. وی خاطر نشان کرد: تأمین آب پایدار برای شهرستان‌های کازرون، فسا، جهرم، فیروزآباد، داراب، و مرودشت و شهرهای حاجی‌آباد و بیضا با مشکلات جدی مواجه است.