kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه 20

 

با حضور شهردار تهران، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری در منطقه 20 برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهر، پیروز حناچی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۲۰، در جمع اصحاب رسانه، گفت: هفته گذشته مجموعه فرهنگی-تاریخی ری افتتاح شد و اکنون هم پروژه‌هایی در مقیاس محلی از کوه بی‌بی شهربانو تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) افتتاح شد. این اقدامات عمدتاً از جنس توسعه قلمرو عمومی و در مقیاس محلی هستند.
حناچی، ری را به عنوان یکی از برگه‌های اصلی شناسنامه‌ای تهران عنوان کرد و افزود: تمام تلاش شهرداری این است که منطقه تاریخی ری به درستی به عموم شهروندان شناخته شود و از ظرفیت‌های آن برای توسعه تهران و منطقه ۲۰ استفاده کند. افتتاح پروژه‌های امروز، اقدامی به منظور گردشگری و توسعه گردشگری در کوه بی‌بی شهربانو و منطقه ۲۰ است.
وی با بیان اینکه روز ۱۸ خرداد، ادامه خط ۶ مترو تهران به ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم رسید که اقدام بسیار مهمی است، ادامه داد: منطقه ۲۰ از معدود مناطقی است که دو خط مترو تهران از آن عبور می‌کند.
شهردار تهران اظهارداشت: پروژه‌هایی نظیر شهرک نفرآباد در جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) که تلاش شده با ایده معماری ایرانی-اسلامی به اجرا درآید و طرح آن در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است و همچنین پروژه شمسه که در محدوده غربی محور برج طغرل افتتاح شده است، همه از جنس حوزه قلمرو عمومی است که تلاش می‌شود کیفیت محلی و محیطی را افزایش دهد.
حناچی درباره اقدامات شهرداری برای توسعه حرم عبدالعظیم حسنی‌(ع) بیان داشت: توسعه حلقه داخلی حرم برعهده تولیت است که خودشان پیگیری می‌کنند و شهرداری کمک‌کننده است. برای توسعه حلقه بیرونی که خارج از حرم است، شهرداری پروژه‌ای نظیر نفرآباد را اجرا می‌کند. تلاش می‌شود با طراحی و اجرای به موقع این پروژه کیفیت زندگی در منطقه افزایش یابد. وی درباره باز‌سازی میدان حسن آباد، توضیح داد: میدان حسن آباد باز‌سازی شده و پلاک پشتی آنکه مربوط به بخش خصوصی است در مرحله تأیید نقشه‌های طراحی شده توسط میراث است که پس از ثبت ملی به مرحله اجرا می‌رسد.
شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه که آیا برای حفاظت از لایه‌های تاریخی ری آیین‌نامه‌ای وجود دارد، گفت: این اقدام جزو مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری تهران می‌تواند کمک دهنده به دیگر دستگاه ‌ها باشد و میراث این وظیفه را تعقیب و دنبال می‌کند. وی درباره کودکان کار اظهارداشت: یکی از اقداماتی که شهرداری تهران در مجتمع‌های بهاران انجام داده با محوریت توانمند‌سازی کودکان کار است. ساماندهی کودکان‌کار وظیفه اصلی شهرداری نیست. شهرداری با کودکان زباله گرد برخورد می‌کند. کودک کار یعنی کسی که کمتر از سن ۱۸ سالگی کار می‌کند که این هم ناشی از فقر است. شهرداری تهران در این رابطه کمک دهنده به دیگر دستگاه‌ها است که معاونت فرهنگی و اجتماعی با نگاه اجتماعی نرم‌افزاری کار می‌کند.