kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
نایب ‌رئیس‌شورای ملی زعفران:

صادرات زعفران ۳ برابر شد

نایب‌ رئیس ‌شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار گمرک در فروردین بیش از ۱۶ تن زعفران صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل بیش از سه برابر رشد داشته است.

 



غلامرضا میری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و افزود: حداقل قیمت هر کیلوگرم زعفران هفت میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است. ضمن اینکه حداقل قیمت هر مثقال زعفران ۴۵ هزار و حداکثر ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است.
وی با ‌اشاره به اینکه روند عادی صادرات در حال انجام است، ادامه داد: اگر چه آماری از میزان صادرات زعفران در اردیبهشت ماه نداریم، اما تا پایان فروردین بیش از ۱۶ تن زعفران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری داشته است.
نایب ‌رئیس ‌شورای ملی زعفران درباره آینده صادرات طلای سرخ گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که اگر مشکلات از سر راه صادرات زعفران برداشته شود، صادرات رونق خواهد گرفت. با این وجود هدف صادراتی از 47 کشور در نیمه ابتدایی سال 99 به 64 کشور در نیمه دوم سال گذشته افزایش یافت.
میری افزود: با روی کارآمدن دولت جدید و رفع مشکلات پیمان سپاری، مشکل بازگشت، یکسان‌سازی و اختلاف قیمت ارز سامانه نیما با بازار آزاد باید رفع شده و ترتیبی اتخاذ شود تا صادرکننده ارز را به داخل کشور آورد.