kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

توزیع ماسک‌های بی‌کیفیت بین نیازمندان در آلمان جنجال به پا کرد

حزب سوسیال دموکرات آلمان وزارت بهداشت این کشور را متهم به توزیع ماسک‌های بی‌کیفیت در بین نیازمندان کرده و خواستار کناره‌گیری وزیر بهداشت شده است.


اخیرا هفته نامه «اشپیگل» گزارشی مبنی بر توزیع ماسک‌های بی‌کیفیت که سال گذشته دولت آلمان خریداری کرده بود و در بین معلولین و بی‌خانمان‌ها تقسیم شده بود منتشر کرد.بر اساس این گزارش وزارت بهداشت آلمان سال گذشته حدود یک میلیارد یورو ماسک محافظ خریداری کرده که ادعا می‌شود تست مقاومت در برابر حرارت و
نفوذپذیری بر روی آنها انجام نشده و مناسب برای استفاده نبودند، اما با این وجود قرار بر این شده بین سالمندان، معلولین و افراد بی‌خانمان توزیع شوند. اشپیگل در بخش دیگری از این گزارش نوشت که دولت به این ترتیب می‌خواسته از یک میلیارد ضرر جلوگیری کند.
به دنبال انتشار این گزارش تنش‌ها در دولت آلمان بر سر توزیع ماسک‌های بی‌کیفیت بین نیازمندان این کشور بالا گرفته است. بر اساس گزارش روزنامه«فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ»، درباره این ادعا که «ینز اشپاهن»، وزیر بهداشت آلمان ماسک‌های بی‌کیفیت بین نیازمندان، معلولان و بی‌خانمان‌ها توزیع کرده سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی از اشپاهن حمایت کرده و حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی شدیداً به این اقدام انتقاد وارد کرده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اعلام کرده از وزیر بهداشت حمایت می‌کند.
وی اتهامات شریک دولت ائتلافی آلمان (حزب سوسیال دموکرات) را خلاف واقعیت ارزیابی کرده است. به گزارش تسنیم وی تاکید کرد که حزب سوسیال دموکرات تلاش می‌کند سیاست کرونایی حزب دموکرات مسیحی را بدنام کند.« آرمین لاشت»، نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم درخواست حزب سوسیال دموکرات برای استعفای اشپاهن را تلاش برای جمع‌آوری امتیاز با مبارزات منفی از طرف این حزب خواند.لاشت تاکید کرد که این طور نمی‌شود و حزب سوسیال دموکرات دارد با ترس‌ها و نگرانی‌های شهروندان بازی می‌کند.
افزایش فقر در ایتالیا
خبر دیگر از کرونا اینکه سازمان «نجات کودکان»، با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون و 300 هزار کودک در ایتالیا فقیر مطلق بوده‌اند که این رقم در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است. بر اساس این گزارش، وخامت اوضاع اقتصادی خانواده‌ها به دلیل کرونا، نقش مستقیمی در افزایش فقر کودکان در این کشور داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یک فعال کارگری ایتالیا دراین باره گفت: در وضعیت دشوار و وخیم اقتصادی قرار داریم و دولت باید برای کمک به کودکان در فقر و خانواده‌هایشان، اقداماتی فوری انجام دهد. در یک سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در ایتالیا با وجود ممنوعیت اخراج کارمندان و کارگران به دلیل کرونا، کار خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با پایان این ممنوعیت، شمار بیکاران جدید در کشور تا کمتر از دو ماه دیگر به سه برابر افزایش پیدا کند.