kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

سیستان و بلوچستان کمترین سهم سالمندی در کشور را دارد

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان گفت: این استان با ۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال کمترین سهم سالمندی را بین استان‌ها دارد در حالیکه میانگین سهم سالمندی در کل کشور برابر با ۶ درصد است.
رضا راحت دهمرده با بیان اینکه جمعیت سیستان و بلوچستان براساس برآورد سالجاری از پایگاه اطلاعات جمعیت کشوری برابر با سه میلیون و ۵۱ هزار و۳۷۴ نفر است افزود: این جمعیت حدود ۳.۷ درصد از میزان جمعیت کل کشور را در
بر می‌گیرد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان با‌اشاره به اینکه نرخ ولادت پارسال در استان ۳۰ نوزاد در هر یکهزار نفر جمعیت بوده است تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۸۹ هزار و ۶۸۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که به طور میانگین در هر شبانه‌روز تعداد ۲۴۰ مورد از این ولادت و در هر ساعت ۱۰ واقعه ولادت را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه از جمعیت سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۸۲ نفر معادل ۵۰.۶ درصد مرد و یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۴۹.۴ درصد زن است خاطر نشان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۱۷ نفر معادل ۴۸.۵ درصد شهری و یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۵۸ نفر معادل ۵۱.۵ درصد را جمعیت روستایی دربر می‌گیرد.
دهمرده بیان کرد: آخرین یافته‌ها از آمار جمعیتی نشان می‌دهد که استان با ۶۳.۵ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال جوانترین استان کشور محسوب می‌شود.