kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

کشف ۱۰ میلیارد تومانی لوازم خانگی قاچاق در جنوب تهران

رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف۱۰ میلیارد تومانی لوازم خانگی در انباری در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی گفت: برابر اطلاع از نگهداری کالای قاچاق در انباری در جنوب تهران، مامورین این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم به محل اعزام و پس از رصد اطلاعاتی نامحسوس از یک باب انبار متوجه وجود تعدادی لوازم خانگی در یک سوله آن شدند.
گودرزی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که بعضاً سریال درج شده بر روی دستگاه‌ها با سریال روی کارتن‌ها مغایرت داشته و کالاها در سامانه جامع تجارت ایران ثبت نشده و مشمول تبصره ۴ ماده۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است. وی ادامه داد: کالاها شامل ۵۱۹ دستگاه انواع یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی با مارک بوش بود.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به اینکه کارآگاهان در رصد اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالک محل را شناسایی کنند، اظهارداشت: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان در یک عملیات پلیسی مالک محل را دستگیر و با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند.
گودرزی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 100 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس 110 تماس بگیرند.