kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
تزریق بیش از 4 میلیون و 800 هزار دُز واکسن کرونا در کشور

آمار فوتی‌های روزانه کرونا به 122 مورد کاهش یافت

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای جدیدترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ و تزریق واکسن در کشور را اعلام کرد.
به‌گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: « از 15 تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۷ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۶۳ نفر رسید و متاسفانه در طول این مدت، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۶۳ نفر رسید.
خوشبختانه تاکنون دو میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۰ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تاکنون چهار میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۵۷۹ دُز رسید.»
گفتنی است، تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کشور در چند روز اخیر روند کاهشی داشته است به طوری که 13 خرداد 170، روز 14 خرداد 155 و 15 خرداد نیز 128 نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.