kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

زاکانی : FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم

علیرضا زاکانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل سابق لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم، گفت: اثرات تحریم به‌خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فقط می‌خواهند با آمریکا و اروپا معامله کنند.


وی با بیان اینکه دوره قبل تیم مذاکره‌کننده دستاوردهای خود را برای مردم تشریح نمی‌کرد، گفت: این از ایرادات آنها بود. ایرادات تیم مذاکره‌کننده فعلی در حد لالیگا بود. از موضع التماسی و انفعالی مذاکره می‌کردند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مملکت به صورت غیرعلمی و جاهلانه توسط عده‌ای اداره می‌شود، دولت پول ملی را تبدیل به بازمانده حیوان کرده است.
زاکانی گفت: الان بازار مکاره است، هرکس می‌گوید من فلان مقدار یارانه می‌دهم، از کجا می‌خواهند بدهند؟ منابعش را بگویند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: تمام تلاش «دولت اقدام و اصلاح» معطوف به این است که سنگ‌های جلوی پای تولید را برداریم. بزرگترین سنگ جلوی پای تولید، بانک‌ها و دولت‌ها هستند.
زاکانی اظهار داشت: دولت دغدغه زنان را به حجاب محصور کرده است، از نظر دولت اقدام و اصلاح خانواده حریم خصوصی افراد است. اولویت بنده فرهنگ و اجتماع است و باید در راستای تحکیم خانواده و ازدواج اقدام کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را از کشور خواهیم کَند. پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده را در سال اول اجرایی می‌کنیم. پول‌پاشی نمی‌کنم ولی به دهک‌های پایین کمک می‌کنم.