kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

همتی: رئیس‌جمهور ماشین را سوار شود اما برای مردم کار کند

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی گفت: روحیه رئیس‌جمهور باید ساده‌زیستی باشد و نباید اشرافی باشد. مهم این است وقتی رئیس‌جمهور شد، تمام فکر و ذهنش این باشد که به زندگی مردم برسد، نه به زندگی اشرافی‌گری خود و خانواده‌اش!


نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: رئیس‌جمهور می‌تواند بهترین ماشین را سوار شود زیرا اعتبار کشور است، اما باید برای مردم هم کار کند.
همتی گفت: رئیس‌جمهور باید یک اقتصاددان باشد. باید محوریت روی اقتصاد باشد و لازم است برای یک دوره نیز به سیاستمداران مرخصی بدهیم و آنها اجازه بدهند که ما بگوییم می‌شود اصلاح کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌توانیم در سال، پنج درصد رشد اقتصادی داشته باشیم. روی بخش خدمات خیلی حساب می‌کنم. البته بخش خدمات در دوران کرونا آسیب دید و ۵۵ درصد ارزش افزوده می‌تواند ایجاد کند.
وی تصریح کرد: تا وقتی که تورم باشد، رشد نیز صورت نمی‌گیرد. تورم سوداگری را افزایش می‌دهد. باعث می‌شود انگیزه‌ها برای سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر افزایش یابد.
همتی گفت: مهم‌ترین بحث ما، کنترل نقدینگی است؛ که در سه دهه گذشته این مشکل را داشته‌ایم.
وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ناهماهنگی تیم اقتصادی در تمام دوره‌های قبلی ریاست جمهوری، پاشنه‌ آشیل اقتصاد کشور بوده است.
همتی تصریح کرد: در دوره‌های آقایان مرحوم هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی کشور تیم یکپارچه‌ اقتصادی و فرمانده اقتصادی نداشت. من خودم فرمانده اقتصاد کشور و ضامن یکپارچگی مدیریت اقتصادی‌اش خواهم بود.