kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه شهید تندگویان تهران

 


عصر دیروز مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران از آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه شهید تندگویان تهران خبر داد.
پس از اعلام این حادثه عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شدند.
در همین زمینه اداره بحران استان تهران اعلام کرد یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه تهران دچار آتش‌سوزی شده است.
تکذیب احتمال خرابکاری
از سوی دیگر رئیس ‌روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.خفائی افزود: حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده است.
آماده‌باش بیمارستان‌های مختلف
در همین زمینه سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع حریق در پالایشگاهی در جنوب تهران و شعله‌ور شدن مخازن این پالایشگاه، تعداد 10 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و مطهری در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
مجتبی خالدی افزود: ۵۰ تخت توسط مراکز درمانی برای مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران نیز اظهار داشت:
6 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه‌ تانکر آب و خودروی حامل کف شیمیایی در محل حضور یافتند.
جلال ملکی با اشاره به تلاش آتش‌نشانان برای خنک کردن مخازن کناری با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه، ادامه داد: یکی از مخازن پالایشگاه دچار آتش‌سوزی شده و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ در آسمان قابل مشاهده است. مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر، درخصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران گفت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.
درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است، افزود: اینکه علت، انفجار است اظهار نظر نادرستی است.
گفتنی است، تا ساعت 21:30 چهارشنبه خبرها از ادامه تلاش برای مهار آتش‌سوزی حکایت داشت و خبری از مصدومیت یا تلفات جانی احتمالی این حادثه منتشر نشد.