kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

جنگ داخلی در شهر «لُد» شهرک نشینان صهیونیست مسلح می‌شوند

به دنبال وقوع درگیری‌های داخلی در شهر «لد» اراضی اشغالی بین اعراب و صهیونیست‌ها، وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی از دعوت گروه‌ها برای حمله شهرک نشینان مسلح به فلسطینی‌ها در شهرهای مختلف حمایت کرد!

 


سرویس خارجی-

حدود یک ماهی است که اوضاع در شهر «لُد» واقع در مرکز اراضی اشغالی «بحرانی» است. چندی پیش شهردار این شهر اشغالی گفته بود «کنترل شهر کاملاً از دست رفته و خیابان‌‌ها شاهد جنگ داخلی بین اعراب و یهود است». آن‌طور که «اسپوتنیک» گزارش کرده، او با اشاره به بحرانی بودن اوضاع این شهر تاکیدکرده بود، «از [بنیامین] نتانیاهو می‌خواهم که برای باز گرداندن کنترل شهر، ارتش را به این شهر اعزام کند».
اما حالا، در حالی که هنوز چند روز از شکست بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه بعد از تجاوزها به قدس اشغالی و تخریب منازل فلسطینیان نگذشته، تل‌آویو اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینی‌های شهرهای اشغالی را از سر گرفته است. در ادامه همین حماقت‌ها، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حمایت خود را از پیشنهاد آوردن صهیونیست‌های مسلح به شهر «لُد» اعلام کرد. «امیر اوحانا»، گفت استفاده از این شهرک نشینان مسلح شده صهیونیست «مشروع» است: «با این استدلال که [درخواست مذکور] تنش‌زایی است، مخالفم. دعوت از شهروندان برای دفاع از خود در برابر حملات [فلسطینی‌ها] با استفاده از سلاح‌های گرمی که برایشان نیز مجوز دارند، درخواستی قانونی است». او در اظهاراتی که تشویق‌کننده به جنایات بیشتر صهیونیست‌ها علیه معترضان فلسطینی است، افزود: «زمانی بود که یهودیان در برابر مهاجمان بی‌دفاع و بی‌قدرت بودند. چه خوب که آن زمان گذشته است!
اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی موجب شده تا در برخی شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شود. شهرک‌نشینان زیادی در‌اندیشه مهاجرت معکوس هستند، اما این نوع مهاجرت در شهر لد آغاز شده است و برخی از خانواده‌ها به دلیل نبودن امنیت، منازل خود را برای سفری بدون بازگشت به اللد ترک کرده‌اند.
از سوی دیگر، شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی برای چندمین روز متوالی، روز چهارشنبه نیز مسجدالاقصی را مورد یورش قرار‌دادند. به دنبال این حمله درگیری شدیدی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست. به گزارش مهر، پیشتر گروه‌های مقاومت فلسطین به نظامیان و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه تعرض مجدد به مسجدالاقصی هشدار داده بودند.
گفتنی است، شهر اشغالی «لُد»، یکی از چند شهری است که از چند هفته پیش به صحنه تظاهرات‌ فلسطینیان ساکن این شهر، در اعتراض به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس شرقی و تخلیه اجباری محله شیخ جراح، تبدیل شده بود. جنگ غزه سرانجام در بامداد روز جمعه سی‌ویکم اردیبهشت پایان یافت؛ جنگی که با حضور بی‌سابقه ساکنان مناطق ۱۹۴۸ در تظاهرات‌های گسترده، به یک پدیده تبدیل شد. بعد از آن صهیونیست‌ها عملیات انتقام را آغاز کرده و تاکنون ۱۵۵۰ فلسطینی را دستگیر کرده‌اند.
همچنین باید افزود، عملیات اخیر نیروهای مقاومت که به «شمشیر قدس» شناخته می‌شود این بار به طور ویژه هیمنه پوشالی رژیم آپارتاید اسرائیل و گنبد آهنینِ کذایی‎اش را با چالش جدی مواجه کرد. جالب توجه است که «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، با هشدار درباره این‌که جنگ با لبنان به مراتب خطرناک‌تر از نوار غزه است، گفته که آنچه در غزه دیدیم ۱۰ برابرش در لبنان خواهد بود. این سخنان گانتس اعتراف به ناتوانی رژیم آپارتاید صهیونیستی در قبال مقاومت لبنان با محوریت حزب‌الله است.
دستگیری نیروهای مقاومت به دست نیروهای «محمود عباس»
خبر دیگر از فلسطین آن‌که منابع خبری گزارش داده‌اند که پس از پایان جنگ‌ دوازده‌روزه، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که تحت امر «محمود عباس» است، با احتیاط اقداماتی را برای دستگیری فعالان و طرفداران مقاومت در بخش‌های مختلفی از فلسطین آغاز کرده است!
جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» نسبت به افزایش سرکوب و بازداشت مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته تشکیلات خودگردان به جای هماهنگی با تل‌آویو، از مبارزان فلسطینی حمایت کند. این جنبش تأکید کرده که هدف از بازداشت‌های گسترده و روزانه، تضعیف جنبش مردمی و از بین بردن توانمندی آنان است.
مقاومت: دستان ما همچنان روی ماشه است
گروه‌های مقاومت فلسطین اما با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند ملت این کشور باید سطح درگیری با رژیم صهیونیستی را ارتقا بخشد. این گروه‌ها تصریح کردند، ملت فلسطین باید در نقاط تلاقی با دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، مقاومت خود را افزایش دهد. به گزارش فارس، این گروهها در پایان گفتند دست مجاهدان فلسطینی همچنان بر روی ماشه است. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به مناسبت «عید مقاومت» و آزادی در دیدار با تجمع علمای مسلمین، درباره جنگ شمشیر قدس گروه‌های فلسطینی گفت که این جنگ ثابت کرد که آزادی قدس نزدیک‌تر از هر زمان دیگری شده است و جنگ به سمت آزادی کامل می‌رود. آزادی ۲۰۰۰ مرحله خانه عنکبوت بود و اکنون مرحله افتادن عنکبوت و از بین رفتن تارهایش و سقوط تا ابد است.
انتقاد دیده‌بان حقوق بشر
دیده‌بان حقوق بشر اروپا-خاورمیانه از کشورهای اروپایی به دلیل مخالفتشان با انجام تحقیقات درباره نقض‌های صورت گرفته در اراضی فلسطینی و اشغالی انتقاد کرد. دیده بان حقوق بشر اروپا-خاورمیانه در اظهارات مکتوبی به وزرای خارجه آلمان، انگلیس و اتریش از مخالفت این کشورها با تشکیل کمیته تحقیقات درباره نقض‌های صورت گرفته در اراضی فلسطینی و اراضی اشغالی ابراز نگرانی و اعلام کرد: امتناع کشورهای اروپایی مهم از رأی دادن به نفع انجام تحقیقات و تلاش بی‌طرفانه برای شفافیت «ناامیدکننده» است.
گفتنی است، در یورش وحشیانه صهیونیست‌ها، ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیده و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند. همچنین، به گزارش فارس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در جریان بمباران دوازده روزه غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، اعضای 19 خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند. دو سازمان حقوق بشری نیز گفته‌اند، رژیم صهیونیستی از زمان یورش به غزه مانع خروج بیماران سرطانی از این منطقه و انتقال به بیمارستان‌های فلسطینی در قدس و کرانه باختری می‌شود. البته این‌ها تنها بخشی از جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی است.
آخرین خبر
آخرین خبر از فلسطین اینکه، منابع فلسطینی عصر دیروز گزارش دادند، انفجاری در یکی از مواضع مقاومت در مرکز نوار غزه به وقوع پیوست. بر اساس گزارش پایگاه خبری «فلسطین الان»، این انفجار، شهادت دو تن را به دنبال داشت. در این میان، خبرگزاری «شهاب» اعلام کرد که این انفجار یک حادثه بوده و هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است. لذا، باید منتظر بود تا ماهیت و تلفات این انفجار روشن شود.