kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
تقابل ایران و هنگ کنگ به میزبانی بحرین

گام نخست در مسیر صعود به جام جهانی فوتبال/هدف کسب پیروزی با تعداد گل بالاست

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از وقفه 20 ماهه امروز در ادامه دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال به مصاف هنگ کنگ می‌رود.

 


سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران امروز در گام نخست از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022‌، از ساعت 19 در بحرین به مصاف هنگ کنگ می‌رود. آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 23 آبان ماه مقابل عراق برگزار شد که در آن بازی تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس با نتیجه دو بر یک مغلوب حریفش شد.
پس از همه گیری ویروس کرونا در جهان، برگزاری مسابقات مقداماتی جام جهانی متوقف شد تا امروز پس از وقفه 20ماهه به میزبانی متمرکز بحرین از سرگرفته شود و ایران در پنجمین بازی خودش برابر هنگ کنگ به میدان برود. تقابل ایران با هنگ کنگ در شرایطی است که در بازی رفت ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه دو بر صفر هنگ کنگ را در خانه اش شکست دادند. گلهای ایران را در بازی رفت سردار آزمون و کریم انصاری فرد به ثمر رساندند.
با وجود برتری ایران در بازی رفت، هنگ‌کنگ را نمی‌توان تیمی دست و پا بسته دانست حتی اگر سطح فوتبال این کشور قابل مقایسه با فوتبال ایران نباشد و از نظر توان فیزیکی بازیکنان هنگ کنگ حرفی برای گفتن مقابل بازیکنان توانمند ما نداشته باشند. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و تیم ملی در بازی امروز ابتدا باید به دنبال پیروزی و سپس زدن گلهای بیشتر باشد تا اگر در روز آخر کار به شمارش گلها رسید، تیم ملی مشکلی از این بابت نداشته باشد. بازی ایران و هنگ کنگ نخستین بازی رسمی اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال کشورمان است. او در شرایطی تیمش را آماده حضور در بحرین کرد که حتی یک بازی تدارکاتی نیز نداشت، این در حالی است که هنگ کنگ پیش از سفر به بحرین سه بازی تدارکاتی برابر تیم‌های کره، ژاپن و چین برگزار کرد. در دیگر بازی امروز تیم‌های بحرین و کامبوج از ساعت 21 به مصاف یکدیگر می‌روند.
برنامه کامل دیدارهای گروه چهارم به شرح زیر است:
پنجشنبه 13 خرداد 1400
*ایران..........................................................هنگ کنگ (ساعت 19)
*بحرین...............................................................کامبوج(ساعت 21)
دوشنبه 17 خرداد 1400
*عراق.................................................................کامبوج (ساعت 19)
*ایران....................................................................بحرین(ساعت 21)
جمعه 21 خرداد 1400
*کامبوج...................................................................ایران(ساعت 19)
*هنگ کنگ...........................................................عراق(ساعت 21)
ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
*بحرین........................................................هنگ کنگ(ساعت 21)
*ایران.......................................................................عراق(ساعت 21)
داور اردنی قاضی میدان شد
بنابر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قضاوت مسابقه تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ، برعهده ادهم المخادمه ۳۵ ساله از اردن خواهد بود که دو هموطن وی او را در امر داوری همراهی می‌کنند. احمد مونس نادی و محمد الکاف، دو کمک داور اردنی هستند که در دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ در مرحله انتخابی جام جهانی، به همراه ادهم الخمادمه تیم داوری را تشکیل می‌دهند.
همچنین یعقوب الباقی، داور عمانی هم به‌عنوان داور چهارم بازی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ انتخاب شده است. گفتنی است، در دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی هم قرار بود ادهم مخادمه قضاوت دیدار تیم‌های ایران و عراق را برعهده داشته باشد که این اتفاق بخاطر تغییر محل مسابقه به اردن نیفتاد و یک داور سریلانکایی آن بازی را قضاوت
کرد.
قاسمپور:کارهای سخت‌تر از این را انجام داده‌ایم
آغاز دوباره رقابت‌های ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان فوتبال کشورمان اعتقاد دارند که تیم ملی می‌تواند جواز حضور در مرحله بعدی مسابقات را به‌دست آورد. ابراهیم قاسمپور ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان در این باره به ایسنا گفت: ما بازیکنان خوب و شاخصی داریم. لژیونرهای زیادی داریم که سال خوبی را پشت سر گذاشتند و اکثرا در شرایط خوبی هستند و از نظر جسمانی و فنی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارند. انتخاب‌های اسکوچیچ هم موید این موضوع است.
او ادامه داد: از طرفی ما تغییراتی در تیم‌ملی داشتیم که به نظرم می‌توانستیم این موضوع را به آینده موکول کنیم. هر چند فکر می‌کنم اسکوچیچ از نفرات قدیمی در ترکیب استفاده خواهد کرد. از طرفی ما تدارکات خوبی نداشتیم و در گذشته یکی، دو بازی آبکی برگزار کردیم و عملا به تحلیل نقاط ضعف و قوت خودمان نپرداختیم. در نقطه مقابل، رقیبان ما تا همین اواخر بازی‌های خود را برگزار کردند و از این حیث جلوتر از ما هستند.
وی با اشاره به کارهای دشوار و غیرممکن که تیم ملی در گذشته انجام داده است، خاطرنشان کرد: ما کارهای به مراتب سخت‌تر هم انجام داده‌ایم. صعود به جام جهانی با مساوی مقابل استرالیا کار ساده‌ای نبود. سه پیروزی متوالی در دوران کی‌روش و صعود به جام جهانی برزیل در کره‌جنوبی تقریبا با شانس هم گره خورده بود. از طرفی ما یک سری امتیازها نسبت به تیم‌های دیگر داریم که بازیکنان‌مان بین‌المللی هستند و تجربه بازی‌های دشوار را دارند. این یک امتیاز مثبت برای ما است. از نظر خلاقیت و ضریب هوشی بهتر هستیم. ما در گذشته امدادهای غیبی را دیدیم و می‌توانیم به قدرت تیم خودمان امیدوار
باشیم.
باید در نیمه اول گل بزنیم
همایون شاهرخی دیگر کارشناس فوتبال کشورمان نیز درباره بازی‌های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: با توجه به اینکه بازی تدارکاتی و انسجام تیم ملی کم بود، چشم ما به خلاقیت و هنر فردی بازیکنان است که بتوانند ما را به نتیجه برسانند. اردوهای دو، سه روزه کمکی به ما نمی‌کند. در حال حاضر ظاهر کار خوب است اما برای ساختن یک تیم خوب باید خیلی عمیق‌تر از این کار کرد. امیدوارم به کمک خلاقیت، هنر و قدرت بدنی بازیکنان ایرانی مقابل هر چهار تیم پیروز
شویم.
وی تاکید کرد: من به همبستگی، اتحاد و صمیمیت تیم ملی اعتقاد دارم و ان‌شاء‌الله مربیان به خوبی تیم ملی را هدایت می‌کنند. خیلی مهم است که سوار بازی شویم و در دقایق ابتدایی و نیمه نخست گل بزنیم. اگر از رقیبان خودمان پیش بیفتیم و آنها از فاز دفاعی خارج شوند، گل‌های بیش‌تری هم می‌زنیم. اگر تا نیمه دوم گلی نزنیم، کار گره خواهد کرد.