kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

5 هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در استان‌های کشور در دست ساخت قرار دارد.


داریوش امانی دیروز چهارشنبه در حاشیه نشست مدیران راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت‌: در مجموع دو هزار کیلومتر راه روستایی جدید در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد‌: علاوه بر آن در همین مدت نیز سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز در قالب طرح ابرار در سطح کشور تحت پوشش آسفالت قرار می‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت‌: براساس آمار در دولت یازدهم و دوازدهم به طور میانگین سالی یک هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه احداث شد.
وی افتتاح پایانه مرزی رمیدان و پشین در استان سیستان و بلوچستان را نمونه توجه دولت به زیرساخت حمل و نقل مرزی بیان کرد.
امانی علاوه بر مرز میرجاوه بین ایران و پاکستان و راه‌اندازی دو مرز جدید بین دو کشور را نمونه دیگری از توجه به حمل و نقل مرزی اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در این دولت در ۵۰ درصد از پایانه‌های مرزی اقدامات توسعه‌ای همچون اجرای ساختمان در حال اجرا است.
امانی در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان مسافربری برون‌شهری گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای مصوب این ستاد برای تمام مسافربری‌های برون‌شهری الزامی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تایید تخلف برخی رانندگان در این مورد اظهار داشت‌: با رانندگان متخلف در این بخش برخورد قانونی
می‌شود.