kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

قاضی‌زاده ‌هاشمی: وزیر خارجه «دولت سلام» یک تاجر خواهد بود

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی ‌نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در برنامه رادیویی که از شبکه اقتصاد پخش شد با تأکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی تمامی دیپلماسی ماست، گفت: باید بتوانیم برای اقتصاد مزیت ایجاد کنیم و این به معنای توسعه بازار است. باید با کشورهای منطقه وارد تعامل مثبت فعال شویم.

 


نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: من تصمیم گرفته‌ام وزیر خارجه «دولت سلام» یک تاجر موفق بین‌المللی ایرانی باشد و برخلاف سیاست‌های فعلی دولت که دارد تعداد سفارتخانه‌ها را کاهش می‌دهد ما سفارتخانه‌ها را افزایش می‌دهیم. وی در رابطه با موضوع بیکاری و حل این مشکل تصریح کرد: ما باید مدل‌ اشتغال ایران را از منظر کیفی تغییر بدهیم و باید کم‌کم به دنبال مشاغل فناورانه و مشاغل با ایجاد ارزش افزوده بالا برویم.
قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌همچنین در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی با بیان اینکه کل انتخابات به تغییر مدیران تبدیل شده گفت: باید از دعواهای سیاسی و دوقطبی‌های بی‌دلیل و احمقانه فاصله بگیریم.
قاضی‌زاده‌ هاشمی‌ عنوان کرد: امروز هم شاهد برخی از این دوقطبی‌سازی‌ها هستیم که برخی به جای اینکه درباره برنامه‌های خودشان صحبت کنند یا تحقق برنامه سایرین را بررسی کنند به حواشی می‌پردازند.
وی با‌ اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای حل مشکلات مردم داریم، گفت: چیزی که اصلاحات را نهادین، پایدار و بنیادین می‌کند، تغییر ساختار نظامات اداری کشور است.
همچنین فیلم مستند تبلیغاتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ‌با عنوان «من فرکانسم را عوض نمی‌کنم» دوشنبه روی آنتن سیما رفت.