kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

همتی: پرداخت یارانه‌ها هدفمند نیست

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گویی، خاطرنشان کرد: الان سه دهک پایین جامعه ما افرادی هستند که از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار هستند و من به‌طور ویژه توجهم به این سه دهک پایین جامعه خواهد بود و برای اینکه بتوانیم منابع یارانه‌ای را هدفمند و بازتوزیع کنیم، حتماً باید به طبقات پایین و سه دهک پایین برسیم.

 


وی خاطرنشان کرد: من قصد نداشتم عدد بدهم چون معتقدم این نوع عدد دادن‌ها یک نوع رقابت برای اینکه ما چقدر پول می‌دهیم برای از مردم رای اعتماد بگیریم ایجاد می‌کند.
همتی ادامه داد: نظر من از ابتدا هم همین بود که حداقل هر خانوار در این سه دهک پایین باید یک میلیون تومان به آنها پرداخت شود اما با این حال باز هم من روی موضوع خیلی تأکید نمی‌کنم برای اینکه نمی‌خواهم وارد رقابت اعلام عدد شوم.
وی با مهم توصیف کردن منابع کشور و تامین منابع گفت: من برنامه وسیعی دارم که بازتوزیع و هدفمندسازی کنیم برای اینکه هیچ‌کس نباید شب گرسنه سر بر بالین بگذارد.
این اظهارات همتی در حالی است که وی در برنامه گفت‌و‌گویی خبری شبکه دو گفته بود: من حتماً برنامه‌ خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم. معتقدم یارانه حتماً باید نقدی باشد اما اینکه بگویم 450 یا 150 هزار تومان یارانه می‌دهم، درست نیست.
همتی همچنین اظهار کرد: اعلام کرده‌ام شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است و می‌خواهم مسائل را با تعامل حل کنم.