kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

87 درصد قطار شهری اصفهان- بهارستان تکمیل شده است

 

اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 87 درصد مسیر تونل پروژه قطار مسافربری اصفهان- شهر جدید بهارستان در حال حاضر تکمیل شده و مسیر روسازی با سرعت مطلوب در حال انجام است.
علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از اواخر دهه 60 ساخت و ساز در شهر جدید بهارستان انجام شده است و در حال حاضر جمعیت حدود 20 هزار نفر دارد که پیش‌بینی می‌شود پس از احداث قطار شهری (مترو بهارستان- اصفهان)، جمعیت این شهر تا سال 1425 به 320 هزار نفر برسد. مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه این شهر جدید یکی از شهرهای جدیدی است که در قالب طرح جامع منطقه اصفهان در دهه 60 به تصویب رسیده است گفت: تسهیل دسترسی و ایجاد حمل و نقل مناسب همواره از نکات ضروری در تحقق اهداف شهرهای جدید این استان بوده است.
وی در خصوص پروژه قطار مسافربری اصفهان- شهر جدید بهارستان گفت: این پروژه از ایستگاه صفه(امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع می‌شود و عمدتا در کنار بزرگراه وحید دستجردی به سمت شهر جدید بهارستان طی مسیر می‌نماید که بدین ترتیب سه ایستگاه(سپاهان‌شهر، راه‌آهن و بهارستان) به خط یک اضافه می‌شود. قاری قرآن با بیان اینکه ساخت این پروژه تاثیرات مثبت مالی- اقتصادی، ترافیکی و زیست محیطی به همراه دارد گفت: امیدواریم با برنامه زمان‌بندی مشخص شده، خط مترو بهارستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.