kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

حوادث شهرستانها

 

۳۶۷ کیلوگرم شیشه
در سراوان سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند بزرگ و مسلح واردکننده موادمخدر صنعتی به کشور، دستگیری سه سوداگر مرگ و کشف ۳۶۷ کیلوگرم شیشه در عملیات تکاوران پلیس سراوان خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: پلیس مبارزه با موادمخدر سراوان با ‌اشراف اطلاعاتی، یک باند حرفه‌ای و مسلح قاچاق موادمخدر صنعتی را که با ورود محموله بزرگ مخدر شیشه از طریق کشورهای شرقی به شهرستان مذکور قصد توزیع آن در سطح کشور را داشتند شناسایی و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چند شبانه‌روز رصد و کنترل نامحسوس تحرکات اعضای این باند سرانجام موفق شدند محل دپوی این محموله را در ساختمانی متروکه در یکی از محلات شهر سراوان شناسایی و محل مذکور را به محاصره خود در آورند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح که خود را در محاصره پلیس دیدند بدون توجه به اخطارهای صادره، شروع به تیراندازی به سمت ماموران انتظامی کرده و درگیری مسلحانه آغاز شد.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سرانجام پس از سه ساعت درگیری با شگردی خاص قاچاقچیان را خلع سلاح و هر سه سوداگر حاضر در محل را دستگیر کردند گفت: در این عملیات پاک‌سازی محل ضمن توقیف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی که قاچاقچیان به صورت مسلحانه از چابهار سرقت کرده بودند مقدار ۳۶۷ کیلو و ۲۰۰ گرم ماده مخدر شیشه به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش با ۷۵ تیر فشنگ جنگی کشف و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
کلاهبردار به پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان جریمه محکوم شد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ماکو گفت: یک کلاهبردار در این شهرستان به پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.
احمدعلی خادم عرب‌باغی اظهار داشت: این فرد با مشخصات معلوم (ع. ر) با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن افراد، عموما با وضعیت مالی ضعیف و با امیدوار کردن آنها به درآمد ماهیانه بالا، آنها را برای ایجاد شرکت تجاری ترغیب می‌کرد.
وی افزود: فریب مردم برای پول‌دار شدن، سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و فرار مالیاتی از جمله موارد تخلف این فرد است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ماکو ادامه داد: این فرد با استفاده از آگاه نبودن شهروندان از کارت‌های بازرگانی آنها در امر تجارت استفاده می‌کرد، که به علت فرار مالیاتی علاوه ‌بر تحمل یک سال حبس؛ به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی درجه ۶ و ۲۱۷ میلیارد ریال اصل مالیات و جرایم آن در حق صندوق دولت محکوم شد.
وی از شهروندان خواست شخصا با کارت‌های بازرگانی خود اقدام فعالیت تجاری نموده و از واگذاری کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری خود به ‌اشخاص متفرقه برای تجارت و فعالیت اقتصادی خودداری کنند.
شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.
کشف مزرعه رمز ارزها در برنجکوبی متروکه
فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف 309 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک کارخانه برنجکوبی متروکه به ارزش 40 میلیارد ریال خبر داد.
سرتیپ «عزيزاله ملكي» با بيان اينكه در پي انجام اقدامات همه‌جانبه، اطلاعاتي از فعالیت غیرمجاز يك مزرعه استخراج‌کننده رمز ارز دیجیتال در منطقه خمام به دست آمد افزود: پس از تحقيقات نامحسوس صورت گرفته، صحت موضوع براي پليس محرز شد.
فرمانده انتظامی استان گيلان به اعزام ماموران انتظامی خمام پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر كه یک کارخانه برنجکوبی متروکه بود،‌اشاره كرد و بيان داشت: در بازرسی از این مكان، 309 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف شد.
اين مقام ارشد انتظامي از دستگیري و معرفی متهم 60 ساله اين پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و اذعان داشت: كارشناسان ارزش دستگاه‌هاي استخراج ارز دیجیتال كشف شده را 40 میلیارد ریال برآورد كردند.
۴۰۲ کیلوگرم مواد مخدر در خاش کشف شد
فرمانده انتظامی ‌سیستان و بلوچستان از دستگیری سه سوداگر مرگ و کشف ۴۰۲ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس شهرستان «خاش» با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش با‌اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله مواد مخدر، توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر از مناطق مرزی سراوان به شهرستان مذکور دست یافتند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه سواری زانتیا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در مسیر سراوان - خاش بودند شناسایی و به آنها دستور ایست دادند. فرمانده انتظامی ‌سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی ‌به سمت خودروهای پلیس تیراندازی و با سرعت به سمت یکی از مسیرهای فرعی تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی با تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن خودرو‌ها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند. وی ادامه داد: در این عملیات تکاوران پلیس با سرعت عمل خود سه نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی آنها مقدار ۴۰۲ کیلو و ۳۵۰ گرم انواع مواد مخدر، شامل ۲۳۰ کیلو و ۵۵۰ گرم ‌تریاک و ۱۷۱ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۲۵ فشنگ جنگی را کشف کردند.
کشف ۵۳ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال در زنجان
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: ۵۳ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف و ضبط شد.
سرهنگ ایرج خانی پور، افزود: در راستای جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و قاچاق ماموران از استفاده غیرمجاز از این دستگاه‌ها مطلع، لذا موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی زنجان قرار گرفت. وی، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از هماهنگی با مرجع قضایی زنجان در بازرسی از یک باب منزل مسکونی و ۲ واحد تولیدی، این تعداد دستگاه ماینر قاچاق را به دست آوردند. جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در این رابطه چند نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.