kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

طارمی در بین نامزدهای بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا
سایت یوفا از نامزدهای کسب عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد که در میان آنها سوپرگل طارمی در دیدار مقابل چلسی قرار دارد.از جمله نامزدهای کسب این عنوان می‌توان به گل بنزما به چلسی، لوکا مودریچ به شاختار، لیونل مسی به پاری سن ژرمن، اولیویر ژیرو به اتلتیکو، نیمار به باشاک شهیر و ام‌باپه به بارسلونا اشاره کرد. مهدی طارمی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی یکی از زیباترین گل‌های این رقابت را به ثبت رساند و شانس خوبی برای رسیدن به جایزه بهترین گل این رقابت‌ها دارد.
فرصت 30 روزه پرسپولیس برای پرداخت طلب کالدرون
پس از جدایی گابریل کالدرون از باشگاه پرسپولیس این مربی آرژانتینی برای دریافت باقیمانده مطالبات خود به کمیته وضعیت فیفا شکایت کرد و در نهایت هم این کمیته پرسپولیس را محکوم به پرداخت 580 هزار دلار به این مربی آرژانتینی کرد.پرسپولیسی‌ها هم بعد از صدور رای به دادگاه CAS اعتراض کردند و حالا دادگاه عالی ورزش اعتراض پرسپولیس را رد کرده است. پرسپولیس مدت 30 روز فرصت دارد تا طلب 580 هزار دلاری کالدرون را به علاوه 5 درصد سود سالیانه بپردازد تا از مجازات‌های کمیته انضباطی فیفا در امان باشد.
جریمه استقلال و پرسپولیس از سوی AFC
کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز آرای انضباطی خود را در ارتباط با مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا منتشر کرد. نام باشگاه استقلال هم در میان جریمه‌های انضباطی دیده می‌شود. فرهاد مجیدی و وریا غفوری سرمربی و کاپیتان استقلال به همراه این باشگاه روی هم رفته شامل جریمه ۲۵ هزار دلاری شده‌اند. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا رای مربوط به حاشیه سفر سرخپوشان پایتخت به شهر گوا و انتشار پستی تاریخی در مورد فتح هند توسط ایران را صادر کرد. در رای کنفدراسیون آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت 17 هزار و 500 دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد.
حضور تماشاگران در مسابقات گروه هفتم انتخابی جام جهانی
فدراسیون فوتبال امارات خبر داد مسابقات گروه G انتخابی جام جهانی 2022 که قرار است از این هفته به میزبانی امارات برگزار شود با حضور 30 درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود. این اقدام فدراسیون فوتبال امارات درحالی ‌است که بازی‌های تیم ملی کشورمان در گروه سوم در بحرین بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. امارات در گروه هفتم با تیم‌های ویتنام، مالزی، تایلند و‌اندونزی رقابت می‌کند.
برگزاری تورنمنت 4 جانبه فوتبال در مشهد
با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر مسابقات تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی، تیم‌های مختلف برنامه‌های خاصی را برای حفظ آمادگی بازیکنان در نظر گرفته‌اند.در همین راستا پیشنهادی برای برگزاری یک تورنمنت 4 جانبه در شهر مشهد و به میزبانی تیم پدیده مطرح شده که تاریخ پیشنهادی آن از 22 تا 26 خرداد است. تیم‌های گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران، مهمانان احتمالی این تورنمت هستند و باید دید که تصمیم نهایی هرکدام از این باشگاه‌ها برای شرکت در این مسابقات چیست.
گارسیا رسما به بارسلونا پیوست
بارسلونا دومین خرید خود را هم نهایی کرد و این خرید هم از منچستر سیتی است.طبق اعلام باشگاه بارسلونا قرارداد با اریک گارسیا تا فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ معتبر است.گارسیا محصول مدرسه لاماسیا است که در سال ۲۰۱۷ به منچستر سیتی پیوست اما نتوانست در این تیم زیاد فرصت بازی کردن پیدا کند. بارسلونا روز دوشنبه هم با سرخیو آگوئو، مهاجم آرژانتینی منچستر سیتی قرارداد امضا کرد تا فصل نقل و انتقالات تابستانی را خیلی زود آغاز کند.
بستری شدن ویدال در بیمارستان به خاطر ابتلا به کرونا
سایت رسمی فدراسیون فوتبال شیلی ابتلای آرتورو ویدال به ویروس کرونا را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: تست کرونای ویدال مثبت شد تا او اردوی تیم ملی را ترک کند و راهی بیمارستان شود این درحالی بود که نتیجه تست سه روز قبل او منفی شد.ویدال درحالی به کرونا مبتلا شده است که دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده بود. به این ترتیب این‌هافبک ۳۴ ساله دیدار حساس برابر آرژانتین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد و این احتمال زیاد است که به بازی برابر بولیوی هم نرسد.
ناراحتی مدیرعامل رئال از زیدان
زین الدین زیدان بعد از فصل ناامید‌کننده‌ای که با رئال مادرید پشت سر گذاشت تصمیم به جدایی از رئال مادرید گرفت. در بیانیه‌ای که باشگاه رئال منتشر کرد اعلام شد که خود زیدان تصمیم به جدایی گرفته و استعفا داده است اما خود این مربی روز دوشنبه دلایل جدایی‌اش را فاش و تاکید کرد که از حمایت سران باشگاه برخوردار نشده است و همین باعث شد تا تصمیم به جدایی گیرد. روزنامه ABC در این باره نوشت که این سخنان زیدان حسابی رئیس‌باشگاه رئال را خشمگین کرد با این حال او جواب زیدان را به خاطر اینکه از اسطوره‌ها و نمادهای باشگاه است نمی‌دهد.