kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران به صادر‌کننده سیمان تبدیل شد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ایران که در گذشته واردکننده سیمان بوده به صادر‌کننده این محصول تبدیل شده به طوری‌که سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور به ثبت رسیده است.
علیرضا رزم حسینی دیروز سه شنبه در آیین رونمایی از پروژه تعمیرات اساسی کوره واحد اول شرکت سیمان آبیک واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز با ظرفیت روزانه ۸۵۰۰ تن کلینگر افزود: تحریم سبب خودکفایی بسیاری از دستگاه‌های داخل در صنعت سیمان و پتروشیمی شده به طوری‌که ایران در تولید سیمان خودکفا شده است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علیرغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانجات سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت کارخانجات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.
رزم حسینی با ‌اشاره به اینکه صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته و با وجود شرایط کرونا که دنیا را به چالش کشید، رشد خوبی داشتیم ابراز امیدواری کرد که رشد صنعتی امسال بهتر شود.
وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد و برآورد این است که تراز بازرگانی ایران به هم نزدیک شود.
رزم حسینی تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاههای در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.
دیروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پروژه تعمیرات اساسی کوره واحد اول شرکت سیمان آبیک با ظرفیت روزانه ۸۵۰۰ تن کلینگر با همت متخصصان داخلی در شرایط تحریم به بهره‌برداری رسید.