kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

جلیلی: عدالت اجتماعی، مهم‌ترین عامل اجتماعی در سلامت شهروندان است

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگویی با عنوان «روایت نظام سلامت» طرح تحول سلامت در دولت یازدهم را یک طرح ناقص و غیرجامع دانست و اظهار داشت: یکی از ایرادات جدی به طرح اخیر تحول سلامت، غیر جامع بودن آن و مغایرت با برخی بندهای سیاست‌های کلی نظام بوده است.

 



جلیلی با بیان اینکه «10 برابر دیگران هزینه کرده‌ایم ولی یک دهم خدمات داده‌ایم» گفت: وجود هزاران متقاضی تحصیل پزشکی، فرصت است.
وی گفت: پاسخگویی نظام سلامت، شاخصه‌های زیادی دارد که ارائه سازوکار قانونی برای تحقق رعایت این شاخصه‌ها یکی از ابعاد برنامه ماست.
جلیلی افزود: حداقل 10 عامل اجتماعی مهم و اثرگذار در سلامت شهروندان وجود دارد که مهمترین آن بحث عدالت اجتماعی است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین صبح یکشنبه بعد از ضبط برنامه تلویزیونی در جمع خبرنگاران گفت: بانک‌ها در کشورمان روزانه دو هزار میلیارد تومان خلق پول می‌کنند که باید جلوی این خلق پول بی رویه و غلط گرفته شود.
جلیلی افزود: دولت ما اجازه نخواهد داد که ۹۰ هزار میلیارد تومان دست ۱۱ نفر باشد.
وی همچنین در صفحه خود در توییتر نوشت: بیش از ۲۰هزار نفر از متقاضیان کنکور تجربی، دارندگان معدل ۱۹به بالا هستند؛ در صورتیکه بخش کوچکی از آنها می‌توانند به رشته‌های پزشکی ورود کنند. هم کشور نیاز بیشتری پیدا کرده و هم امکانات بیشتری نسبت به قبل فراهم است. وقتی شرایطش هست، چرا نباید از فرصت این استعدادها استفاده کرد؟