kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

چهارمین مسیر دسترسی به ضریح مطهر امام هشتم‌(ع) بازگشایی شد

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: با هدف ایجاد فرصت بهتر زیارت و کاهش ازدحام جمعیت، چهارمین مسیر دسترسی به روضه منوره حضرت امام رضا‌(ع) بازگشایی شد.

 


محمدتوکلی افزود: پیش از این امکان تشرف زائران و مجاوران به روضه منوره امام هشتم‌(ع) از مسیر صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد فراهم شده بود که با تمهیدات انجام شده، مسیر چهارم نیز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: مسیر دارالولایه به عنوان مسیر چهارم برای تشرف به روضه منوره حضرت امام رضا‌(ع) ایجاد شده تا رفت و آمد زائران با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین تسهیل تشرف بانوان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در راستای پیشگیری از شیوع کرونا نیز از دیگر اهداف این اقدام است.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: با بازگشایی این مسیر با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط زائران، نظارت جامع خادمان سلامت، توزیع گسترده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و تایید مجموعه این اقدامات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، بستر لازم برای افزایش مسیرهای تشرف به روضه منوره حضرت امام رضا‌(ع) فراهم شد.
وی افزود: تشرف سالمندان نیز همچنان به صورت ۲۴ ساعته از مسیر صحن گوهرشاد ادامه دارد.
این گزارش حاکیست ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت پارسال با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا‌(ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و از روز پنجم خرداد ماه پارسال تاکنون صحن‌های حرم مطهر رضوی باز است.