kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
طبق بررسی‌ها

شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود مرحله دوم سهام عدالت را واریز نکردند

در حالی که قرار بود شرکت‌های سرمایه‌پذیر 50 درصد دوم سود سهام عدالت را بعد از عید واریز کنند، هنوز کمتر از 30 درصد این سود واریز شده است.

 


به گزارش فارس،‌ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که 36 شرکت بورسی هستند، سود مربوط به عملکرد سال 98 خود را به میزان 50 درصد قبل از عید واریز کردند که از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت برگزار شد.
همچنین قرار شد 50 درصد دوم سود سهام عدالت بعد از عید و حتی گفته می‌شد در ماه مبارک رمضان واریز می‌شود اما هنوز این سود واریز نشده است.
خبرنگار فارس در این زمینه با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تماس گرفت و بارها جویا شد که آنها گفتند باید سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای ما واریز شود و به محض تکمیل شدن واریز سود بلافاصله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌کنیم. همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده با وجود اینکه برای همه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت نامه‌نگاری و تأکید شده است که سود عملکرد سال 98 خود را هر چه سریع‌تر واریز کنند، اما در حال حاضر حدود 30 درصد از این شرکت‌ها 50 درصد دوم سود را داده‌اند و بقیه مانده‌اند.
البته از 36 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت 29 شرکت سود شناسایی کرده بودند که از این تعداد هم حدود 30 درصد نصفه دوم از سود سهام عدالت خود را واریز کردند و با توجه به پراکندگی سهامداران عدالت تا زمانی که واریز سود شرکت‌ها کامل نشود، امکان پرداخت سود 50 درصد دوم سهام عدالت وجود ندارد.
با توجه به پراکندگی تعداد سهامداران عدالت که به 49 میلیون نفر می‌رسد و نیز اندک بودن میزان دارایی سهامداران عدالت بهترین روش و عملی‌ترین شیوه واریز سود به صورت متمرکز و یکجا از طریق سامانه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تسویه وجوه است که این سود هنوز به صورت کامل دریافت نشده و امیدواریم هرچه سریع‌تر سود سهامداران عدالت که از اقشار کم‌درآمد هستند واریز شود.