kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

خواندنی از ورزش ایران

 

*رقابت‌های انتخابی المپیک ناشنوایان برای کسب سهمیه در رشته فوتبال از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد با حضور تیم‌های ازبکستان، مالزی، کره جنوبی، عراق، تایلند، افغانستان و ایران در جزیره کیش آغاز می‌شود و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت.هدایت این تیم را محمدحسین ضیایی (سرمربی)، بیژن ذوالفقارنسب (مدیر فنی)، قادر تیموری و قاسم موافق (مربیان) و محمدرضا خدری (مربی دروازه‌بانان) بر عهده ‌دارند.
*۱۶ فرنگی‌کار ایران به تورنمنت وهبی امره ترکیه که اواخر خرداد برگزار می‌شود،اعزام خواهند شد. تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام وهبی امره ترکیه حضور خواهد یافت. اسامی نفرات اعزامی به این رقابت‌ها به شرح زیر است:*۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، سجاد عباس‌پور*۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی، مهدی محسن نژاد، امید آرامی*۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد نوربخش*۶۷ کیلوگرم: محمد الیاسی، حسین اسدی، محمدجواد رضایی*۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، محمدرضا مختاری*۷۷ کیلوگرم: پرهام قنبری*۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری*۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری، ناصر علیزاده.سرمربی: محمد بنا.مربیان: حبیب الله اخلاقی، فرشاد علیزاده، لقمان رضایی. رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام وهبی امره ترکیه روزهای ۲۸ تا ۳۰ خردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.
حمیدرضا عزتی دبیر فدراسیون هندبال درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال بزرگسالان اظهار کرد: رئیس‌فدراسیون به جد پیگیر جذب سرمربی خارجی است و امید به خدا در چند هفته آینده اعلام خواهد شد. پاکدل تاکنون با چند گزینه وارد مذاکره شده و به مرحله نهایی هم رسیده است اما به علت مشکل ورود و خروج از کشورها به دلیل شیوع کرونا به نتیجه نرسیده‌ایم. اکنون با یکی دو گزینه دیگر نیز در مرحله نهایی شدن هستیم که اگر به توافق برسیم قطعا ماه دیگر استارت تمرینات تیم ملی هندبال بزرگسالان را خواهیم زد.دبیر فدراسیون هندبال در ادامه گفت: اولین اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان برای آماده‌‌سازی در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا (۲۲ تا ۳۱ خرداد) برگزار خواهد شد. اول باید تکلیف کادر فنی مشخص شود تا بازیکنان منتخب را به ما اعلام کنند. بعد از مشخص شدن اسامی بازیکنان، فدراسیون با لژیونرها برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هماهنگی لازم را خواهد کرد.
* سعید رضا کیخا قهرمان شیرازی ژیمناستیک جهان از آمادگی مطلوب خود برای حضوری موفق در المپیک توکیو خبر داد و اظهار داشت: در آمادگی کامل برای مسابقات المپیک توکیو قرار دارم و به طور حتم نتیجه‌ای ماندگار برای کشور ثبت می‌کنم.