kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

زمان شروع لیگ برتر فوتبال مشخص شد؛ 2 مهر 1400

 


فدراسیون فوتبال در تلاش برای بازگشت تقویم فوتبال ایران به شرایط گذشته است. به همین خاطر فصل جدید مسابقات لیگ برتر زودتر از فصل جاری به پایان می‌رسد.
البته بهم ریختگی بازی‌ها به دلیل ویروس کرونا نه فقط در ایران بلکه در همه کشورها طبیعی بوده اما در کشورهای اروپایی هم تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا تقویم بازی‌ها به گذشته برگردد بطوریکه اکنون خیلی از مسابقات لیگ‌های اروپایی به پایان رسیده است اما سازمان لیگ هم چنان برخی از هفته‌ها را برگزار نکرده است و بازی‌های باقی مانده بعد از دیدارهای تیم ملی در بحرین انجام خواهد شد.
سازمان لیگ تاریخ فصل جدید بازی‌ها را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده تا این موضوع به فیفا ارجاع داده شود. تاریخ شروع فصل جدید بازی‌ها دوم مهرماه اعلام شده است. نکته مهم پایان بازی‌ها است که 30 خرداد1401 اعلام شده است. به عبارت ساده‌تر فصل جدید بازی‌ها زودتر از فصل جاری به پایان می‌رسد و این کمک می‌کند در آینده‌ای نزدیک به تقویم گذشته برگردیم. در سنوات گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا مسابقات اردیبهشت ماه به پایان می‌رسید و شاهد شروع بازی‌ها در مرداد ماه
بودیم.
گفتنی است بر اساس قوانین فدراسیون‌های ملی باید شروع و پایان مسابقات لیگ حرفه‌ای را به فیفا اعلام کنند. به خصوص که بازه نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی باید در همه کشورها یکسان و به صورت آنلاین باشد تا تبادل بازیکن حرفه‌ای و شفاف صورت گیرد. زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل 12 هفته یا به عبارت ساده‌تر 84 روز است. سازمان لیگ تاریخ‌های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات را به شرح زیر به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که در صورت تایید فیفا در فصل جدید اجرایی خواهد شد:
*شروع مسابقات ۲ مهر ۱۴۰۰
*پایان مسابقات ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
*زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل (تابستانی) مسابقات حرفه‌ای ۲۳ مرداد تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰
*زمان نقل و انتقالات نیم فصل (زمستانی) مسابقات حرفه‌ای ۱۶ دی ۱۴۰۰ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰