kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی:

بعضی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در زمینه رمز‌ارزها فعال هستند

 

رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 72 هزار دستگاه ماینر در کشور از ابتدای گسترش رمز‌ارزها خبر داد.
سردار محمدرضا مقیمی درباره برخورد پلیس با استخراج غیرقانونی رمز‌ارزها، به ایسنا گفت: در مورد دستگاه‌های ماینر یا همان استخراج رمز ارزها باید بگویم که این دستگاه‌ها قاچاق هستند و علاوه‌بر آن استفاده غیرمجاز آنها از صنعت برق کشور را داریم که تبعات سویی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی درپی دارد که قطع برق هم جزوی از این تبعات است، از این رو پلیس با این موارد برخورد می‌کند.مقیمی با بیان اینکه از ابتدای گسترش رمز‌ارزها در جهان و به تبع آن در کشورمان تاکنون نزدیک به ۷۲ هزار دستگاه ماینر در کشور کشف و ضبط شده است، افزود: از ابتدای امسال حدود سه هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شده که ما این موارد را به حوزه‌های مربوطه تحویل داده و با متخلفان نیز برخورد شده است. وی با بیان اینکه استخراج رمز‌ارزها در سه قسمت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی انجام می‌شود، گفت: پلیس با این موارد برخورد قانونی خواهد داشت و طی این مدت افرادی هم به‌دلیل ارتکاب همین اقدامات مجرمانه دستگیر شده‌اند.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به قاچاق بودن دستگاه‌های ماینر، ادامه داد: دستگاه‌های استخراج رمز ارز نو نیستند و به صورت دست دوم و به‌عنوان دستگاه خارج از استفاده وارد کشور می‌شوند. طبیعی است که چنین دستگاه‌هایی عمر مفید خود را طی کرده و عملکرد مثبتی ندارند. علاوه‌بر آن هزینه‌بری و برق بیشتری هم مصرف می‌کنند.
مقیمی با بیان اینکه بعضی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعال هستند، بیان داشت: ما اخبار این‌ها را داریم و باید با این‌ها برخورد شود.
وی در مورد استخراج مجاز نیز گفت: بعضی‌ها مجوز گرفته‌اند، یعنی برق‌شان را هم خودشان تولید می‌کنند و برای تامین برق، باری به شبکه‌های سراسری وارد نمی‌کنند. این موارد در فضاهایی که ایجاد کرده‌اند در حال فعالیت هستند، پلیس با موارد غیرقانونی برخورد می‌کند.