kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی:

استفاده بهینه از منابع ارزی برای تأمین کالاهای اساسی ضرورت دارد

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تامین کالاهای اساسی، گفت: دولت به‌رغم همه محدودیت‌ها تلاش کرد از آسیب‌دیدگان کرونا حمایت کند.

دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار و در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص حمایت‌ها و کمک‌های لازم در مقابله با تبعات اقتصادی کرونا در سال ۱۳۹۹ ارائه شد.
بر اساس این گزارش، با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب‌وکارها پیشنهادها برای حمایت از کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۰ در محورهای مختلف مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
حمایت‌های صورت گرفته در سه بخش خانوارها از جمله تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ها شامل اعطای تسهیلات ارزان، حمایت‌های مرتبط با حوزه برق و گاز، تأمین اجتماعی، هزینه‌های عوارض شهرداری و بیمه بیکاری برای شاغلین بیکار شده در اثر محدودیت‌های کرونایی از مهم‌ترین محورهای این گزارش بود.
رئیس‌جمهور در این زمینه با‌ اشاره به آثار و زیان‌های سنگین ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ در شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تأکید کرد: دولت به‌رغم محدودیت‌های مالی و درآمدهای ارزی کشور در حد توان برای حمایت از آسیب‌دیدگان هم از جنبه خانوارها و هم بنگاه‌های زیان‌دیده تولیدی تلاش کرده است و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.
به گزارش مهر، در این جلسه همچنین درخصوص هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای تأمین ارز مورد نیاز و خرید و تأمین کالاهای اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مذاکرات و اقدامات انجام شده برای آزاد‌سازی ذخایر ارزی در خارج از کشور در مورد استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شد.