kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
یک هنرمند سینما:

در دولت روحانی فقط معدودی از سینماگران بیکار نبودند!(اخبار ادبی و هنری)

محسن روزبهانی طراح جلوه‌های ویژه سینما معتقد است که در دولت روحانی فقط عده معدودی از سینماگران و نورچشمی‌ها مرتب کار می‌کردند و اکثریت بیکار بودند!

طراح جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» به سینماپرس گفت: شاید برخی مدیران سینمایی کرونا را عامل بیکاری سینماگران بدانند در صورتی که این‌طور نیست و قبل از پاندمی کرونا هم وضعیت سینماگران فاجعه‌بار و سرشار از مصیبت بود. بیکاری طی ۸ سال گذشته روز به روز بیشتر‌ گریبان اهالی سینما را گرفت و در این سال‌ها تنها عده معدودی از اهالی سینما بودند که به‌واسطه ارتباطات متعدد با برخی مدیران و نورچشمی‌ها مرتب کار می‌کردند.
وی ادامه داد: دولت آقای روحانی طی هشت سال اخیر هرگز به هنر و هنرمند اهمیت نداد؛ امنیت شغلی برای هنرمندان در این سال‌ها هرگز فراهم نشد و تمامی کسانی که مسئولیت اداره عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در دست داشتند جز ضربه ‌زدن بر پیکره نیمه‌جان و نحیف این حوزه‌های مهم هیچ کاری انجام ندادند. سینما که رسماً برای آقایان حتی جزو اولویت‌های دهم‌شان هم نبود.
روزبهانی تصریح کرد: بی‌شک کسانی که به زودی اداره اجرایی کشور را در دست می‌گیرند باید همه عرصه‌های کشور را از بحران نجات دهند که به تبع این اتفاق سینما هم نجات پیدا خواهد کرد.
این پیشکسوت طراحی جلوه‌های ویژه در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: مردم ایران اسلامی این روزها اوضاع بدی را تجربه می‌کنند؛ بنده امیدوارم مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران وارد میدان شوند و دیگر اجازه ندهند دولت‌ها اینچنین عرصه‌های مختلف را به ویرانه بکشانند؛ بی‌تردید با هوشیاری و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و به کار گماردن نیروهای متعهد و متدین است که کشور می‌تواند از این وضعیت وخیم فعلی نجات پیدا کند.