kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷

خواندنی از ورزش ایران



*رقابت‌های بین‌المللی کشتی جوانان جام قهرمانان ترکیه روزهای ۷ تا ۹ خرداد در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیررضا ده بزرگی در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مرتضی الغوسی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا و محمد مهدی جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم و امیرمحمد بیات در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. با این مدالها تیم ایران در پایان عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آورد.
*با اتمام رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا و بر اساس رده‌بندی بازیکنان شرکت‌کننده، یک سهمیه به شطرنج ایران و برای حضور در جام جهانی اختصاص یافت. رقابت‌های قهرمانی آسیا که حُکم انتخابی جام جهانی را داشت به صورت آنلاین برگزار شد. در پایان ۹ دور رقابت میان بازیکنان شرکت‌کننده، نمایندگانی از ازبکستان، سنگاپور و استرالیا عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.در جدول رده‌بندی این مسابقات سید محمد امین طباطبایی صاحب جایگاه چهارم شد و توانست با کسب این عنوان سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. پیش از این پرهام مقصودلو هم به واسطه قهرمانی در مسابقات لیگ کشوری سهمیه جام جهانی ۲۰۲۱ را به دست آورده بود.
*محمد پولادگر رئیس‌فدراسیون تکواندو در حاشیه دیدار مسئولان ورزش افغانستان با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: در المپیک از تکواندو انتظار کسب مدال داریم. بچه‌ها مستعد و با انگیزه هستند ولی میدان سختی است و بهترین‌ها می‌آیند. شرایط این المپیک هم خاص است. پولادگر درخصوص شرایط مالی فدراسیون افزود: الان وضعیت نا‌مطلوبی نداریم تنها علت آن این است که سفر نداشتیم. یک سفر 2.5 تا 3 میلیارد تومان هزینه دارد و کافی است دو سفر داشته باشیم تا با مشکل مالی رو به رو شویم.
*رقابت دسته ۸۷ کیلوگرم وزنه برداری زنان قهرمانی جوانان جهان به پایان رسید و دختر وزنه بردار ایران توانست در این مسابقات صاحب سه مدال برنز شود. یکتا جمالی رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۱۶دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را به ثبت رساند و مقام سوم جوانان جهان را کسب کرد و در یک ضرب و دوضرب صاحب مدال برنز شد.