kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

همتی: در ۴ سال می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد

عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی تلویزیونی خود گفت: جایگاه اقتصادی ایران متناسب با جایگاه ملت ایران نیست.


وی افزود: در 4 سال می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد مگر اینکه درگیر بحث سیاسی شویم. همین بحث‌های سیاسی به صورت جدی باعث شده نتوانیم در پیشبرد اقتصادی و افزایش رفاه مردم موفق باشیم.
رئیس‌فعلی بانک مرکزی گفت: اختیاری فراتر از بانک مرکزی نیاز دارم.
همتی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو ایران در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه‌گذاری ما در طول ۱۸ سال گذشته ثابت بوده و تغییری در سرمایه‌گذاری سرانه با قیمت ثابت نداشتیم این یعنی رشد تولید نداشتیم بنابراین اگر بخواهیم تولید را راه بیندازیم باید بستر و اطمینان لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به وجود بیاوریم و بتوانیم آن را گسترش دهیم و تقویت کنیم.
رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: در این برنامه بنده درباره مهم‌ترین مسائل اقتصادی و آنچه که تولید را تحت تاثیر قرار داده توضیح دادم و برنامه‌های خود را برای افزایش تولید و جلوگیری از رشد قیمت‌ها اعلام کردم.
همتی تاکید کرد: اگر مردم اعتماد کرده و بنده را انتخاب کنند حتماً برای مسائل و مشکلات جدی اقتصادی، راه‌حل دارم که بعد از انتخاب شدن به این مسائل خواهم پرداخت؛ مطمئنم با این برنامه‌ها، مشکلات کشور به زودی حل خواهد شد.
وی ادامه داد: رشد اقتصادی ما در یک دهه گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها مناسب و شایسته کشور نبوده، این درحالی است که می‌توانیم با تعامل چه در داخل ایران و چه با کشور‌های خارجی، این مسائل را هرچه سریعتر حل کنیم و زمینه‌ای ایجاد کنیم که فعالان اقتصادی توجه بیشتری به تولید داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم دیگر خسته شده‌اند گفت: من صدای خاموش مردمی هستم که رای نمی‌دهند و گفته‌ام رقبای من آن پنج نفری نیستند که در تیم تایید صلاحیت‌ها هستند.رقابت من با کسانی است که با رای دادن قهرند. یعنی قهر مردم رقیب من است و اگر مردم به صحنه بیایند مطمئن باشند تحول مهمی در انتخابات رخ خواهد داد.