kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

مهرعلیزاده : روی بازار منطقه خیلی حساب کرده‌ام

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو با عنوان «دومین گام» که دیروز (شنبه) از رادیو اقتصاد پخش شد، گفت: من اعتقاد دارم که امروز فقر، تنگدستی، رکود، شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی، رنجی بیش از حد بر مردم وارد کرده است.


وی افزود: حذف اقلام بسیار زیادی از سفره مردم گرچه مسئله اقتصادی تلقی می‌شود، اما در واقع ضعف عملکرد و نداشتن استراتژی باعث این مشکلات شده است. صحنه داخلی ایران امروز شاهد کشمکش‌های بیهوده و خط و نشان کشیدن‌هایی است که هم منافع مردم و هم منافع جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به بیان تحصیلات و تجربیات خود پرداخت و گفت: من در رشته مهندسی تحصیل کرده‌ام و دکتری مدیریت مالی و اقتصاد مهندسی خوانده‌ام و این تحصیلات با تجاربی ۴۲ ساله در پست‌های مختلف که هرکدام از آنها از معاونت ریاست‌جمهوری تا استانداری، حوزه‌های مختلفی از مدیریت را دربر می‌گرفته همراه شده است.
مهرعلیزاده ادامه داد: به عنوان فردی که هم رده‌های مدیریتی و هم سطوح کارشناسی را طی کرده‌ام این را می‌گویم که یکی از عمده مشکلات کشور این است که تمام برنامه‌های اقتصادی که تولید شده بر محور الگوی مشخص توسعه‌ای طراحی نشده‌ است.
وی «دیدگاه اقتصاد اجتماعی» را از جمله دیدگاه‌های اصولی اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: در اقتصاد دیدگاهی هست به اسم «توسعه اقتصاد اجتماعی» که در آن توسعه در حوزه‌های مختلف مثل سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی، تولید و عمران وجود دارد، اما بار و هزینه‌های این توسعه بر مردم و جامعه تحمیل نمی‌شود.
مهرعلیزاده همچنین پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در صدا و سیما در گفت وگویی اظهار داشت: در مسئله صادرات، بازارهای صادراتی را پیگیری می‌کنیم و کاری خواهیم کرد که بازارهای صادراتی که تجار ما در اختیار گرفتند را برای خود حفظ کنیم. من روی بازار منطقه خیلی حساب کردم. قطعاً با ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه، یک بازار ۲۰۰ و خرده‌ای میلیون نفری را در اختیار داریم.
وی افزود: امیدوارم با برنامه‌ای که ریخته شده و اگر بی‌مشکل پیش برویم تا انتهای چهار سال تورم را تک رقمی می‌کنیم.