kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

زاکانی‌: فوریت کار دولت من تحول در اقتصاد و مدیریت است

علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح دیروز (شنبه) در نشست خبری که در خبرگزاری مهر، برگزار شد، به واقعیت‌های تلخ موجود اشاره کرد و گفت: قبیله‌گرایی‌ها، فسادهای بزرگ اقتصادی، تبعیض‌ها و رانت‌ها، مسائلی است که در جامعه مشاهده می‌کنیم. مسائلی که هرکدام موجب رنج و درد تمام مردم است.


وی، بیکاری، تورم و مشکلات جامعه را نتیجه مدیریت ناکارآمد دانست و تصریح کرد: این مشکلات درون جامعه عوارض قدرت‌طلبی است.
زاکانی گفت: ما نیازمند یک تحول بزرگ و همه‌جانبه و به معنی دیگر یک انقلاب بزرگ و متحول‌کننده هستیم. این انقلاب در جهت سازندگی برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه دولت می‌تواند مشکلات را حل کند، اظهار داشت: هر کس شعار بدهد که دولت هیچ‌کاره است عملا نشانه بی‌کفایتی او است. البته حل مشکلات نیازمند همکاری کامل سه قوه و سایر ارکان نظام است.
زاکانی فوریت کار دولت خود را تحول در اقتصاد و مدیریت دانست و افزود: در این عرصه توجه به تولید، محور تحول است. هر آنچه مخالف تولید باشد با همه وجود به جنگ آن خواهیم رفت و هر آنچه که عامل و کمک‌کننده تولید باشد مورد توجه قرار می‌دهیم. برای این مهم لیستی از موانع تهیه شده که حاصل ۱۵ سال کار و پژوهش در مرکز پژوهش‌ها، اتاق بازرگانی و سایر مجموعه‌هاست. البته همه موضوعات مشخص است و کسی نمی‌تواند بگوید من نمی‌دانم چه کار باید کنم، اما اینکه کارهایی که معلوم است چرا انجام نمی‌شود به‌دلیل تعارض منافع است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما با تمام وجود به مقابله با تعارض منافع خواهیم رفت و مفاسد اقتصادی را هدف‌گذاری خواهیم کرد و بروکراسی مفرطی که مانع تغییر و تحول است در هم خواهیم شکست.
زاکانی همچنین اظهار داشت: بسته‌هایی که ارائه می‌دهیم، در حوزه معیشت و سلامت به‌گونه‌ای است که ما در کوتاه‌مدت ریشه فقر مطلق را بکنیم و برای سلامت بسته‌هایی ارائه می‌شود که مریض جز درد بیماری خودش، بیماری دیگری نداشته باشد.