kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

تغییرات بودجه ورزش ایران در سال ۱۴۰۰

با اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت و در نهایت تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی، بودجه ورزش کشور نیز دستخوش تغییراتی شد.

مبلغ مندرج در ستون متفرقه وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۷۹ میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که پس از اصلاحیه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی به رقم ۵۶۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری تغییر پیدا کرده است. علاوه‌بر این میزان بودجه عمومی وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۶۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که پس از اصلاحیه دولت و تصویب مجلس به ۷۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قانون بودجه سال جاری افزایش یافت. باید خاطرنشان کرد که از این رقم ۱۰ میلیارد تومان مربوط به فدراسیون ناشنوایان و ۶۵ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ فدراسیون ورزشی است.
بر اساس لایحه بودجه سال جاری، مجموع بودجه وزارت ورزش در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شد؛ بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ معادل یک هزار و ۱۳۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارت‌خانه در سال آینده معادل ۳۴۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شد.
بودجه جاری کمیته ملی المپیک بر اساس لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی این کمیته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد، تا در مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون باشد.