kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

نیروی انتظامی پلدختر عوامل تیراندازی در مراسم عروسی را بازداشت کرد

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: هفت نفر از افرادی که در یک جشن عروسی اقدام به تیراندازی شادمانه کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند.


سرهنگ علی امانی اظهار داشت: استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم شادی و جشن عروسی متحمل حوادث ناگواری است که جان افراد را تهدید می‌کند بنابراین هرگونه تیراندازی در چنین مواقعی ممنوع و جرم محسوب می‌شود. وی افزود: افرادی که حتی با سلاح دارای مجوز در جشن عروسی اقدام به تیراندازی کرده‌اند به دلیل ادای این رسم غلط و تهدید جان دیگران، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و مجوز سلاح به کار رفته نیز از طریق مجاری مربوطه باطل می‌شود.
فرمانده انتظامی پلدختر تیراندازی در جشن عروسی را رسمی نادرست دانست و گفت: گاهی این گونه اقدام‌ها در برخی مناطق موجب به خطر انداختن سلامت، امنیت، آسایش و ایجاد رعب و وحشت مردم می‌شود و عواقب ناگواری به دنبال دارد. گفتنی است مراسم عروسی در لرستان با تیراندازی هوایی همراه است که زمانی عروس وارد خانه داماد می‌شود با تیراندازی هوایی از وی استقبال می‌کنند که این اقدام بارها در استان موجب جراحت و حتی مرگ میهمان شده است. حدود ۲ هفته گذشته اقدام به تیراندازی در یک عروسی، موجب مرگ کودک ۶ ساله‌ای در خرم‌آباد شد.