kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

واحدهای تولیدی فعال در همدان حمایت می‌شوند



همدان - خبرنگار کیهان:
استاندار همدان از احیای 120 واحد تولیدی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال واحدهای تولیدی فعال حمایت و موانع آنها برداشته می‌شود تا به ظرفیت اسمی برسند.
سید سعید شاهرخی با بیان اینکه برخی از واحدها در دستگاه قضایی پرونده دارند که مدیران متولی باید آنها را شناسایی و به چرخه تولید بازگردانند یادآور شد: احیای واحدهای راکد باید یکی از سیاست‌های دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.
وی یکی از مشکلات واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل را مربوط به بانک‌های عامل عنوان کرد و گفت: باید منابع مالی واحدها تامین شود تا تعامل نزدیکی با سرمایه‌گذار و متقاضیان طرح‌های اقتصادی به وجود آید از این رو باید مشکلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی بررسی و حل شود.
شاهرخی تعیین تکلیف معادن و مولد کردن آنها را یکی دیگر از اولویت‌ها برشمرد و افزود: باید معادن راکد، فعال و در صورت عدم فعالیت صاحبان آنها خلع ید شوند.
وی از اجرای فاز نخست قطار شهری در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در فاز نخست این طرح حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و هرچه سریع‌تر باید این پروژه به سرانجام برسد زیرا بهره‌برداری از این طرح در توسعه استان و رفاه شهروندان اثرگذار است.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید فروش املاک مازاد و اضافی را در دستور کار قرار دهند خاطرنشان کرد: استفاده از اوراق تهاتر در بین دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اظهار تاسف از طغیان آفت سن در مزارع گندم استان، اظهار داشت: علل افزایش این آفت، خشکسالی بی‌سابقه در استان است که باید با تخصیص اعتبار لازم با آن مبارزه جدی
کرد.